oh shit!
2 timmar tog det nästan.
I början gick det bra. Jag smorde med smärtstillande. Han bajsade på sig mer än vanligt eftersom han var lite bedövad och inte märkte det själv.
Sedan skulle klyxen in. Jag förde in den. Började spruta. Han rörde sig så att jag tappade greppet och då sögs det mesta av det lilla jag lyckats spruta in tillbaka igen. Sedan började han sparka och åla sig och jag kunde inte fortsätta. Efter ca 20 min rann det ut lite bajs på golvet. Han fick sitta på toaletten. Sedan fortsatte vi. Jag försökte spruta. Han sparkade och ålade.
Jag har ingen aning om hur mycket som kom in totalt, förmodligen väldigt lite det blev istället väldigt blött på golvet.
Efter sista sprutet / försöket så skrek han att han hade ont i halsen och jag som läst på bipacksedeln att man kan få andningssvårigheter fick nästan panik. Försökte ringa brorsan som bor i närheten men det vara bara upptaget. Efter ett par minuter lugnade han sig. Sedan dess klagade han bara på magont igen och var allmänt trött. Nu sover han.
Jag kan inte göra om detta själv. Om jag ska göra det måste jag ha hjälp att hålla honom och då blir det bara ännu mera övergrepp.
Kan man inte ge ricinolja eller parafinolja eller vad det nu heter istället? Detta är helt ohållbart.
Vi diskuterade och dividerade och sa att det skulle kännas bättre efteråt när proppen kom bort. Vi skulle vänta till klockan blev "halv över noll" och sedan göra det. Vi skulle bara sjunga "Törnrosa var ett vackert barn" först. Vi skulle strax göra det och sedan gå och äta saftglass. osv osv i all oändlighet.
Jag har inte nämt här att han kräktes igår. Jag var inte med själv och det hände i en bil så jag trodde att han kanske var åksjuk. Nu fick jag reda på att det som han kräktes upp (vid ca 17:45-tiden) varit nästan obearbetat. Han hade ätit lunch vid 11:30 och mellis vid 14:00 och sedan inget mera. Nu är jag orolig att det har med förstoppningen att göra att det nästan var oberarbetat - att det liksom inte hade kunnat slinka ner ordentligt för att jobbas med i tarmarna. Visst kan det bli så?
Jag skriver mer sedan