Viktproblem

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

:D

Hur är det med filmjölk? Vet att Dr Dahlqvist skriver att det är ok- men påverkar även en tallrik fil/dag viktnedgången.

Kör än så länge GI pga amning. Vågar inte göra för stor förändring- på en gång, men tänkte köra mer strikt LCHF from mars.

Älskar fil-men behöver gå ned åtminstone 10 gravkilon....

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Renee

Inlägg av Renee »

Pea skrev:...gick inte ner något alls tills jag slutade med den turkiska youghurten och drog ner på grädden. Då tappade jag 1,5 kilo på 1,5 vecka...
Intressant att höra!
Själv har jag ju kört LCHF sedan i somras och jag har inte heller tappat något i omfång eller kilon :cry: . Jag har å andra sidan jättesvårt att sluta med turkiska yoghurten till frukost - men kanske är det det som ska till även för mig? Suck... vad ska jag ersätta den med då?!? Att bara äta kokta ägg på morgonen känns både tråkigt och klent. Bacon och äggröra klarar jag inte heller av på morgonkvisten...

Grädde + kaffe har jag haft som min njutning/efterrätt/guldkant men även där får jag väl prova ett totalstopp en period :( .

Ja, Åsa, du är som sagt inte ensam om utebliven förminskning :roll:

När det gäller att hitta fettalternativ till mejeriprodukter så är det där kokosfettet jag tipsade dig om bra! Kan man t.ex. ha i téet el kaffet.
Skåning, mamma till underbara Otto (030122) och Frans (060114)
blomman

Inlägg av blomman »

Ni som inte gått ner, har ni mätt midjan?
Jag har tappat 6 kilo på 10 veckor, men i lite "ryck" och inget de sista två av de tio. Men så mätte jag midjan, ngt som jag inte gjort sen jag började.. och den glada överraskningen var nästan 8 (!!!) cm i midjan!
Så man ska inte bara stirra på vågen lärde jag mig, utan även se till hur kilona sitter. De är ju farligast runt midjan och inte alls lika farliga runt höfter/rumpa (där sitter mina kvar, en hel del av dem iaf) åtminstone som tjej!
Är det inte typiskt för många LCHF (jag har klivit över till det, startade ju med Atkins) att kilona omfördelar sig?
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag tappade 5 cm i midjan redan innan jag tappade mina kilon :shock: . Fick svaret när jag frågade på "Kolhydrater i fokus" som jag tycker är en jättebra sida, att det är vanligt att kroppen börjar bygga muskler när den får ordentlig tillgång till fett. Så även om man tappar kroppsfett så vinner man muskler och muskler är ju som bekant tyngre.

Renee: jag käkar samma frukost varje morgon: ett kokt ägg och en stadig bit brieost. Ibland kompletterar jag med en halv avocado. Te eller kaffe med liiite grädde.

/Pea
blomman

Inlägg av blomman »

Ja, vad fantastisk det är att man behåller musklerna!
Har kvar mina bagartriceps, och då började jag ju inte träna förrän för några veckor sedan!
Och magen är så lugn, så lugn!
J och Å

Inlägg av J och Å »

Ska läsa igenom lite noggrannare alla era svar :D Har självklart även vi diskuterat i de banorna att kroppen bygger muskler, och de har det varit ont av efter mina jobbiga grav. men sängläge i halva grav.

Ska skippa mjölk och fil också då. Dricker kaffe m grädde och en dutt mjölk till frukost, det är det enda, så det kan jag lika gärna skippa.

Just nu har vi haft magsjuka hela bunten, Karl tog starten, sen Lisen, jag, Johan och så hade Mina spytt när vi tog upp henne imorse. Så min fråga är
:arrow: vad äter jag. Kan ju inte direkt känna lust efter ägg och bacon, fett å så. Nån med bra tips. Jag har fått i mig lite fil idag, det var bara det som gick ner, och nåt behöver man ju.

kram
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Renee

Inlägg av Renee »

blomman skrev:Ni som inte gått ner, har ni mätt midjan? - - - De är ju farligast runt midjan och inte alls lika farliga runt höfter/rumpa...
Ack om det vore sååå väl :roll: :evil: . Jag bryr mig inte alls om vad vågen säger och har heller ingen koll på vad som händer (eller INTE händer...) där. Det är på magen mitt största överflöd sitter och jag är smärtsamt medveten om det faktum att det lär vara mest farligt för mig att ha mest hull just där :evil: just där som det dessutom är minst klädsamt med "kvinnliga former" :evil: (om man inte är gravid och det är jag inte! ...sedan länge!). Jag har koll på midjemåttet med hjälp av hur hårt/löst jeansen sitter i midjan och det är ingen risk att jag behöver skaffa bälte eller hängslen direkt :roll: . Så nä, ingen trevlig omfördelning alls här - inte från magen i alla fall...

Pea: blir du tillräckligt mätt på det? Längre än två timmar typ? OK, jag ska prova att hoppa över yoghurten ett tag och se vad som händer. Blir ju så frustrerad över att läsa hur allas midjemått minskar när INGET händer här *morr*
Skåning, mamma till underbara Otto (030122) och Frans (060114)
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"