Heureka!

Ni vet hur det är när man får en snilleblixt ibland. That´s me just nu!
Allt hänger ihop!

Du kunde inte ha sagt det bättre Anna W! Och faktiskt gäller det inte bara maten utan hela alltihopa!
Varför sover hon sämre när maken är borta? Jo, eftersom när han är hemma så kan en av oss koncentrera sig på att verkligen proppa i henne mat, medan när jag är själv med vildbasarna så har jag inte "tid" att verkligen proppa henne mätt, även då hon egentligen inte vill ha! ](*,) Dessutom, så är det alltid maken som har morgonen med ungarna (jag är lite morgontrött...

.) så det har alltid varit han som skött morgon matningen fram tills nu när han varit ute och rest för första gången sedan hon föddes.
Resultatet= en unge som sover sämre när maken är borta, eftersom hon ju äter mindre då! Hon har rakt ut sagt ätit uselt på morgonen de senaste dagarna och nätterna har varit därefter. Blev helt paff när jag såg att maken fått i henne hela flaskan i morse.

Jag som knappt fått i henne halva.
Oj, oj så fel det kan gå. Vi kan ju låta detta stå som exempel för alla oss morsor som tror att vi är så mycket bättre på att sköta våra bebisar

!
Ang. vagnar så har jag sökt med katter och hundar efter en vettig vagn, men inte hittat än så länge.

Ute har jag en Emmaljunga, men det är oftast så förbenat treckigt och slaskigt här (just nu dock -17 c kallt och en himla storm) att den får bara vara utomhus. I äkta amerikans stil har vi ju heltäkningsmattor i alla sovrum, så jag vill inte ens tänka på hur det skulle se ut här hemma om jag skulle släpa den upp och ner. Dessutom, hon fixar ju i princip sina uppvak själv, och jag har inte på länge haft den känslan att jag handgripligen skulle vara tvungen att hjälpa henne. Det är inte samma hysse-skrik som när hon var mindre, utan nu är det mer verkliga frågor. Dvs. Skrik-tyst- skrik- tyst osv.. Om ni förstår vad jag menar.

Mamma till lilla Skruttis som föddes 1. nov. 2005 och lill-Skruttan som föddes 7.nov. 2006