Vi skulle behöva lite hjälp och råd...! Vi har två killar, den äldste drygt 2 år, den yngste 6 månader. Tvååringen är säker sovare sedan länge; 6 månaderskillen är hyfsat säker sedan han var 4 månader (då jag fick hjälp på annan plats här på forumet
Nu till utmaningen: Storebror har sedan två, tre veckor tillbaka börjat att "hojta" vid läggningen. Och vi pratar hojta! Inte ledsen, inte orolig, inte arg utan ett rejält hojtande, rakt ut! Och så fort vi kommer in, så är allt lugnt, typ "mamma...bla bla bla". Det har också tagit betydligt längre tid för honom att somna. Istället för 5 - 10 minuter, så har det tagit ibland upp till 40 minuter. Han sover från 19-6.30 och 1,5 timme på dagen. Sedan några dagar har vi nu lagt också lagt lilleman i samma rum och då blir ju problemet mer uttalat, eftersom storebror väcker lillebror när han hojtat tillräckligt länge.
Vad gör vi? Jag eller maken har försökt ramsa, men då hojtandet fortsatt istället försökt att resonera med honom (typ "man kan inte ligga och skrika - du får viska för Lillebror sover här också" )och då kan han viska tillbaka och berätta vad det nu är som han har på hjärtat. Det hemska är att jag har de senaste två kvällarna i samband med att han väckt Lillebror mer eller mindre väst "TYST" till honom när han väckt Lillebror så att han skriker, vilket jag har haft otroligt dåligt samvete för - det är inte så jag vill tilltala min son men jag har känt mig helt frustrerad och stressad