Det är snö! 
Och Antons ärvda overall slutar på halva vaden

. Dessutom ska vi åka till fjällen om ett tag, så vi måste fixa något i rätt storlek till honom

Om jag känner honom rätt kommer han att kräla i snön mest hela dagarna

.
Okej, mina frågor till er som vet:

Han har också PoPs jacka o termobyxor i rätt storlek (80, också ärvda). Men dom känns inte så vattentäta. Nån med smart tips? Känns inte bra att spraya impregnering på bebiskläder.

Dessa häringa Reima Tec overallerna som alla pratar om. Och som kostar en förmögenhet i nyskick. Är dom bra eller? Om han har strl 80 i PoP-overall, vilken storlek passar i Reima Tec då? Är alla deras i ballongmodell, eller finns det någon annan sort? Är dom tjocka, eller måste man ha mkt kläder under? Någon här som isåfall skulle vilja sälja en sådan häringa overall i lämplig storlek till oss?

Vad klär ni på vilda ettåringar under overallen när det är lagom kallt ute (typ -10?)? Underställ? Tjock tröja? Fleece?

Och sist, men inte minst: vad sätter ni på stora krypbarns fötter? Vinterkängor är ju bra, men lite otympligt att krypa omkring med? Fast om någon vill sälja ett par vinterkängor strl 21 eller 22 till oss, så kanske jag satsar på det ändå... (hint hint

)
Tacksam för svar
/en som inte har koll på bebisar och vinterkyla