Overallfrågor! Nu har vi snö!!

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Gäst

Overallfrågor! Nu har vi snö!!

Inlägg av Gäst »

:D Det är snö! :heart: Och Antons ärvda overall slutar på halva vaden :roll: . Dessutom ska vi åka till fjällen om ett tag, så vi måste fixa något i rätt storlek till honom :!: Om jag känner honom rätt kommer han att kräla i snön mest hela dagarna :lol: .

Okej, mina frågor till er som vet:
:?: Han har också PoPs jacka o termobyxor i rätt storlek (80, också ärvda). Men dom känns inte så vattentäta. Nån med smart tips? Känns inte bra att spraya impregnering på bebiskläder.

:?: Dessa häringa Reima Tec overallerna som alla pratar om. Och som kostar en förmögenhet i nyskick. Är dom bra eller? Om han har strl 80 i PoP-overall, vilken storlek passar i Reima Tec då? Är alla deras i ballongmodell, eller finns det någon annan sort? Är dom tjocka, eller måste man ha mkt kläder under? Någon här som isåfall skulle vilja sälja en sådan häringa overall i lämplig storlek till oss?

:?: Vad klär ni på vilda ettåringar under overallen när det är lagom kallt ute (typ -10?)? Underställ? Tjock tröja? Fleece?

:?: Och sist, men inte minst: vad sätter ni på stora krypbarns fötter? Vinterkängor är ju bra, men lite otympligt att krypa omkring med? Fast om någon vill sälja ett par vinterkängor strl 21 eller 22 till oss, så kanske jag satsar på det ändå... (hint hint :wink: )

Tacksam för svar :D
/en som inte har koll på bebisar och vinterkyla :wink:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Oj. Jag kan visst inte skilja på Barnafostran o Barnasaker...
Kanske kan någon snäll administratör flytta tråden? :oops: :oops: 8-[
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tack Mindy [-o< :!:
AnnaO

Inlägg av AnnaO »

:D Här kommer Reimas ambassadör no 1 :lol:

Reimatec är vatten o vindtät och är tunn så de kan röra sig jättebra i dem!
Alltså har man lite tjockare under i fall det är kallt, jag har fleece eller ylle.
Fortfarande jättestor skillnad på vanlig bävernylonoverall och reimas även med mycket under, på såna småttingar. Min lilla rör sig helt obehindrat...

Ang. storlek så är Pop stora i storlekarna och det är Reima också, så då räcker en 80.
Köp på Blocket, jag har aldrig köpt nytt. Där köpte jag overall för 550 och reimas vantar som är vattentäta, för 100. Jättebra pris tycker jag.

Jag har ett par Kavatkängor i stl.22 om du vill ha för 75:-

/Anna
Mamma till tre, Melanie aug -99, Vincent juli -01 och lillan Daniella född 16/9-05.
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

samma här, kan bara lovorda reima Tec. Har en i storlek 86, men det är en våroverall, tunn utan foder som vi lagt undan, du skulle gärna få den för en liten peng, men du behöver ju en vinterfodrad om du ska vara i fjällen, för det blir nog byltigt att fylla hela overallen med ylleunderställ och fleece för att hålla värmen.
Har även ylleoveraller av märket ruskovilla, jättefin kvalitet, som du också kan få köpa för en liten peng. se denna hemsida om du vill se vad det är för overall http://www.magazindunord.com/filosofia.cfm, de har katalog i pdfformat, och där ser man på baby deras ylleoverall, och de är jättesköna att ha under overallen, mina barn har tyckt jätte mycket om att ha den under när det är kallt.
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej, tack för svar!! :D

Ska gå och spana in en Reima overall i en affär och sen slå till och köpa en begagnad tror jag! Verkar ju bra :) : Idag har Anton åkt pulka för första gången. Han var måttligt road, speciellt när han välte lite och fick snö på kinden. Allt enligt sambon som är hemma just nu.

AnnaO: jag pm:ar dig om skorna!

Katarina Mamma-Duracell: pm:ar dig också!

/J
K-ina

Inlägg av K-ina »

Fast... (Bara för att göra det hela litet krångligare för dig...) :wink:

Vi har haft både Reima-overall och "gammal hederlig" Bävernylon och nått "Fine Tex" eller vad det hette... Och jag har ärligen aldrig märkt någon skillnad! :shock: Har kanske haft tur men Bävernylonen har hållt både mot kyla och väta! Och det är rejält billigare. 8) Faktiskt ärvde sonen alldeles nyss en Bävernylonoverall av en grannflicka. Overallen är inne på fjärde barnet - den är SUVERÄN! Smidig och snygg!

Reima kostar även när det är begagnat och Anton kanske inte kan ha den i höst sedan... Det är svårt att veta hur mycket de växer de små liven :?

:?: Såååå? Krånglade jag till det??? :lol: :lol: :lol:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
AnnaO

Inlägg av AnnaO »

:D Alltså, jag ska förtydliga mig :lol:

JAG tycker vanliga overaller är kanon OCKSÅ....

MEN, på just såna här små, är Reima helt suverän!
Iom att den är vattentät kan Daniella SITTA i vattenpölar och geggamojja :lol: När man kommer in tar man overallen, drar igen dragkedjan, och spolar av den. Färdigt!
Inga läbbiga galonisar, ingen bullig , hård overall för ett litet pyre som knappt kan gå...

Sen tycker inte jag att Reimatec är tillräckligt slitstark för äldre barn. Har INTE det till mina större, utan då duger vanliga helt och hållet.
De SITTER heller inte i allt vatten längre...

/Anna
Mamma till tre, Melanie aug -99, Vincent juli -01 och lillan Daniella född 16/9-05.
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"