Måste bara lyfta tråden och hoppas på lite reflektioner....
Efter att lilleman hade varit hos Mormor & Morfar (och givetvis sovit som en stock i fyra nätter

) hade vi en hemsk natt

. Han höll sig själv vaken i tre timmar - eller snarare: höll MIG vaken i tre timmar eftersom han ropade på mig typ var tredje minut. Jag var förberedd på att han skulle kunna strula första natten hemma och ramsade järnet! Efter tre timmar blev det tyst!
Efter det har vi haft två nätter utan minsta lilla pip och så nu i natt -

](*,) [-X samma rutin igen. Två timmar i streck med småropande! Jag lyssnade in ropen och konstaterade att det var kontakt han vill ha och ingen megakris, alltså ramsade jag och gick inte in. Det tystnade emellanåt men sedan började han igen.
Efter två timmar påstod han att han var bajsig, så då fick han gå upp och sätta sig på pottan. Det kom inget...

och jag var nog inte särskilt pedagogisk

i min förklaring att på nätterna sover man!
Frågan är

ska det vara så här? Ska han kunna hålla på i flera timmar i streck?!

Kan det verkligen vara dags att slopa middagssömnen? Igår hade han sovit 45 minuter efter lunch men hade vaknat tidigt så han fick nog bara 10 timmars nattsömn.
Jag tycker att han sover alldeles för lite! 11 timmar för en 3-åring känns inte tillräckligt... Behöver jag ta till större grepp eller kommer detta att lösa sig med den metod jag använder nu?
Tacksam för all hjälp, för min ramsa börjar låta

istället för

O:)

Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!