Fortfarande vaknar Amanda 2-3ggr varje natt! Hon skriker upp sig om vi inte vänder henne till magläge. Då vi vänder henne så behöver vi bara ramsa en gång så somnar hon om. Vi har liksom fastnat. Hon vaknar varje natt ungefär samma tid. Runt 01, runt 03, och så runt 06.
Sedan sover hon gott till 08 och hon läggs klokan 20.
En annan sak som bekymrar mig är hennes ätande. Hon har blivit väldigt kinkig och äter helst bara mjölk/välling. Det känns som att hon inte är hungrig - aldrig.
Jag har begått det misstaget att vi har sträckt ut på mattiderna. Som det är nu äter hon frukost klockan 08 och då dricker hon 100ml mjölk. Sedan vill hon inte ha något alls fast jag trugar och trugar. Bjuder 09 gröt men det vill hon inte ha. Hon börjar skrika och gråta. Sedan försöker jag tvinga i henne mer mjölk men hon vill inte ha, men äter till slut kanske 50ml till.
Klockan 11 äter vi lunch och då brukar hon äta 125ml pure (grönsaker + kött). Jag bjuder mjölk men det vill hon inte ha. Klockan 12.30 erbjuder jag igen och då äter hon ca 100ml. Erbjuder igen ca 12 och 12.15 och då kanske hon äter 50ml till.
Klockan 14.30 då hon vaknar från långa dagsvilan är hon jättehungrig. Hon äter då fruktpure + 250ml mjölk/vällingsblandning.
Klockan 17.30 ger jag gröt men det gillar hon ej. Äter inget och börjar istället gråta. Jag ger välling och då äter hon motvilligt 200ml. Sedan äter hon 100-200ml välling till efter kvällsbadet.
Jag är saå rädd att hon ska vara hungrig och skrika på natten pga det! Men jag vet att det ju är helt tokigt. Hur ska jag gå till väga nu för att få bort mattrasslet UTAN att hon ska behöva hungra?
Hon är ca 70 cm lång och vägde för en månad sedan 8,1kg så jag vet att hon inte är undernärd