Jag vill verkligen amma, och nej, tyvärr, pappan kan inte vara hemma - han har precis gått till jobbet efter sex månaders pappaledighet.
20 minuter
är lite - men just nu får jag inte till ens dessa 20 minuter - inte ens en minut.

Jag menar inte att hon måste vara färdig på 20 minuter - jag menar att jag inte kan ha Hugo sittandes vid TV;n längre än så.
Jag har sett till att jag har tre tillfällen varje dag som är "Hugofria" - dvs då Hugo antingen sover eller har ensamlek - då passar jag på att mata Sofia. Under dessa tre tillfällen - plus kvällarna - har jag försökt att ge amningen en extra stor chans - med tanke på att jag under dagarna måste kunna ha fokus på Hugo också.
Just nu har hon en sådan negativ inställning till allt vad bröstmatning heter (börjar tokvråla så fort man lägger henne i amningsläge), att jag tänker mig att hon behöver "glömma" vad hon tycker om brösten några dagar...
Försöker pumpa ut för hand det som går för att hålla produktionen någorlunda igång.
Så får vi se vad som händer på söndag.
P.S. Tittade på den Norska amningshjälpens video om "tillkobling". Gulligt! Där har man en lugn bebis som ligger avslappnat vid bröstet, inget tokvrål, inget fäktande med armarna så att en amningsnapp åker av, ingen bebis som kastar bak huvudet och spänner hela lilla kroppen för att komma så långt bort från brösten som möjligt...

D.S.