Kan någon hjälpa?
Kort historik:
tjejen är tre veckor idag - amningen har strulat från start. Hon vägde 4,7 kg när hon kom så hon skulle ha tillmatning tyckte BB. Vi kom alltså hem "ersättningsberoende".
Jag har amningsnapp som jag inte har lyckats göra av mig med - lyckas inte få henne att greppa bröstet utan den.
Just nu lyckas jag inte få henne att greppa öht...
Innan har det gått bra att ge henne en slurk ersättning först, och sedan byta till bröstet - hon har fortsatt att suga av bara farten... igår, helt plötsligt, fungerar inget alls - hon bara tokvrålar så fort jag lägger henne vid bröstet.
... och slutligen sitter jag där och ger ersättning till en tjej som har vrålat efter mat jag vet inte hur länge, medan mina bröst läcker av mjölk...
Jag vill så gärna amma, men så här kan vi inte ha det. Jag kan inte se att vi stillar någon överlevnadsångest på detta viset - och jag kan inte kräva av Hugo att han ska orka titta på TV i mer än 20 minuter - absolut inte 45! Och det är vad det kan ta... bara försöket att få henne till bröstet. Sedan skall hon matas också. Skulle hon till äventyrs ta bröstet suger hon max någon minut, och släpper sedan taget och illvrålar. Mina bröst var igårkväll så fulla att de sprängvärkte, fick sitta och jölka ur för hand. Annars heter inte problemet att jag skulle ha för mycket mjölk.
Jag har kontaktat amningshjälpen. De har inga mer råd att ge, verkar det som.
Har ni?