Man ringer etta tvåa ambulansen pappa

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Man ringer etta tvåa ambulansen pappa

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

Måste bara berätta.
Igår morse råkade jag ut för bland det hemskaste man kan vara med om som förälder.
Jag har fått en sjukdom utvecklad ur en borreliainfektion, och igår morse kom det jag alltid varit rädd för.

Jag kollapsade vid frukostbordet. Jag svimmade och fick kramper, och bredvid mig sitter min 4åring. Maken försöker hjälpa mig så att svimningen ska återhämta sig, då hämtar sonen telefonen, tittar på pappa och säger, om mammor eller pappor blir jättesjuka ringer man etta tvåa ambulansen pappa! :heart: :heart: :heart: Vilket pappa faktiskt gjorde :):heart: :heart: :heart:

Tänk, det jag försökt pränta in i rädsla för att detta kunde hända ensam med barnen, visade nu sonen att han kunde
:) :shock: :thumbsup: :heart:
Nu var det inte så farligt denna gång, och fick snabbt komma hem igen, men tänk nu vet jag att han kan säga till en vuxen vad som behöver göras om det händer igen

Jag är såååå stolt över min stora lilla kille :)
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Lilla godingen :heart:

Så skönt att höra att allt är bra med dig och duktigt att du tänkt på att lära honom det.

Sköt om dig och er nu
Kram
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:shock: :cry:

åh jisses, vilken "SUPERHJÄLPTE" (barnaord) \:D/

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Stor kram till er alla!

/Fjällmor
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Jaa visst är det skönt när man lärt barnen något viktigt som de sedan visar att de verkligen kan. Vår son blev igår rikligt belönad när mamma kom hem, på superhjältevis fick han välja god mat till middag, följa pappa och hyra en film.
Sen talade vi om flera flera gånger hur stolta vi var för att han kunde etta etta tvåa.
Då log han så stolt och sa:
Men mamma jag älskar ju dig, och du har sagt att så gör man :) Ja ibland är jag glad att mina barn är så kloka :)

Jannika

Inlägg av Jannika »

:heart: Gullnosen då! :heart: Vilket proffs.

Kram Jannika
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:shock: å, hjälp vilken hemsk upplevelse!
Men vilken fantastisk pojke! :D =D>

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Gullesonen! Vad han är redig!
Jag måste bara fråga om borrelian. Hade du haft en borrelia som behandlats med penicillin, eller visste du inte om att du hade det? Jag frågar eftersom jag i somras behandlades för en infektion, men känner ibland av skumma saker i kroppen som inte känns helt normala...
Känner du dig bättre nu?
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

hej!
Har haft ett litet fästingbett i hela mitt liv, och det var i somras. inte en ring runt ingenting så jag utgick ifrån att det var grönt. tills ja nu, då det blev hudutslag ledvärk och huvudvärk, sk typiska borrelia problem.
har tagit prover i spinalvätska, litervis med blodprover mm, och nu går jag på en dunderkur antibiotika, och har fått cortison mot ledvärken, så nu är jag på gång igen.
om du bara lite misstänker att det du känner beror på en borreliainfektion så kontakta läkare, för när det kommer sekundärt så är det inte att leka med. bättre en läkarundersökning som visar att allt är ok, än att få större problem om det bryter ut på allvar.

Ewa

Inlägg av Ewa »

Oj Katarina-Mamma!
Har en granne, en vän och en bekant som råkat ut för det som du beskriver. Känner rejält med dig, ska jag säga - och hoppas att hjälpen du får gör det bättre!
Kram EWa
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:heart: Duktiga lilla gossen! :heart:

Och du mår bättre! :heart:
Sarika

Inlägg av Sarika »

Vilken kille :!: :!: :!: :heart: Ja, man ska inte underskatta de små liven, de vet när det är allvar om man pratat om det tidigare.

Vilken hjälte!!

Skönt att det ordnade sig, men usch så jobbigt att leva med....
Sara
Mamma till Vilma född 040503 :heart: och Viggo född 060328 :heart:
VilmaochViggo
Sarika

Inlägg av Sarika »

Vilken kille :!: :!: :!: :heart: Ja, man ska inte underskatta de små liven, de vet när det är allvar om man pratat om det tidigare.

Vilken hjälte!!

Skönt att det ordnade sig, men usch så jobbigt att leva med....
Sara
Mamma till Vilma född 040503 :heart: och Viggo född 060328 :heart:
VilmaochViggo
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"