Nu, och sen lange, ar det allvar!
Som miljoarbetare maste jag gora ett allvarligt upprop har pa forumet. Varje dag, laser och hanterar i, jag nfomation om hur daligt stallt det ar med var planet. Det har pagatt lange, men det ar var generation och vara forladrars som verkligen stallt det pa sin spets, det ar vart fel! Var konsumtion ar katastrofalt grotesk, och tonvis med regnskog forstors for att vi vill ha teakfonster och mahogny bord och mangder med plastleksaker till vara barn. Idag laste jag en artikel i januarinumret av national geographic som borjar sa har "In the time it takes you to read this article, an area of Brazils rainforest larger than 200 fottball fields will have been destroyed".
jag skulle onska att vi alla, de som kanner att de verkligen kan och vill, gor ett allvarligt nyarslofte att dra sitt stra till stacken. Till saken hor dock att svneskar generellt ar valdigt duktiga pa att ta hand om sin natur, men det ar ocksa Sverige, svenska foretag, som star for en stor del av den importen av illegalt timmer, vi delar den listans topp placering i Europa med bla England. Och det ar vi som ar uppkopare av dem. Plywood gors ofta av delar av tropiskt timmer tex.
Det finns saledes saker vi kan gora.
Tro mig allt det har hjalper. Om vi nu vill att vara barn ska vaxa upp i en varld dar skogar och vilda djur, vinter var och sommar och host inte bara ar nagot i sagorna sa ar det sa dags att vi gor nagot at det.
Usch, jag ar orolig pa riktigt. Ibland kanner jag att jag nog maste jobba med nagot annat sa att jag blir av med stressknutarna och bekymmersrynkorna.