Vi har snart tillbringat 1,5 veckor hos morföräldrar och sovit i samma rum med sonen (17 månader). I början var det inga problem med sömnen, men successivt har det blivit så att han vaknar till ett otal gånger under natten. Min reaktion har varit att jag yrvaket har klivit upp, kollat att han har täcket på sig och sedan lagt mig igen. Ofta har det räckt, problemet är att det har blivit oftare och oftare för varje natt plus att han har vaknat redan vid 5-tiden de senaste 3 nätterna. Då har det krävts en lååång solfjälder för att han ska somna om till 7...
Jag blir bara tröttare och tröttare (maken sover som en stock och hör förstås ingenting, inbyggda öronproppar ni vet
Är det någon som har erfarenhet kring detta?! Hur gör man när man sover i samma rum så många nätter och inte vill att hela huset skall väckas?!
Just nu längtar jag tills vi får åka hem (på onsdag) och vi får försöka få ordning på det hela där. Jag tar gärna emot tips på hur jag ska göra när jag väl kommer hem, för jag är övertygad om att det kommer att krävas lite extra "insatser" för att komma till normalstadiet igen
Hälsningar från en uttröttad Hönsmamma...