God fortsättning på er alla
Måste bara berätta om vår julafton. Vi skulle vara hos min pappa. Sara sov oroligt två nätter innan julafton (tänder

), så vi hade slutat ut våra planer på att natta borta, utan skulle istället åka hem när vi ansåg att hon inte skulle orka längre

Men så tänkte jag, att nog är det för eländigt att man inte ska kunna vara borta på kvällen ens när det är julafton

Kände hur alla skulle tycka att vi var tråkiga och omständiga som skulle åka hem tidigt för att natta Sara

Vi beslutade då att ta tjuren vid hornen och natta där hos min pappa
Efter en helrolig eftermiddag/kväll med massor av bus, god mat, julklappar och en lite "farlig" tomte

, så var det då dags att gå i säng för Sara...
Vi hade bäddat vår resesäng uppe på vinden och efter vällingen så gick jag upp med henne. När vi kom in i sovrummet började hon gnälla och jag kände att attityden höll på att överge mig

Tänkte att hon kanske inte skulle känna sig trygg nu i nytt rum, ny säng, med tomtefrossa i kroppen och dessutom aldrig nattad med ramsa hos någon annan... Men då fick jag skärpa till mig

Lade ungen i sängen (med gossegrisen, förstås!), bad en tyst bön om att hon skulle somna fort [-o< eftersom jag vet att mamma mfl. tycker att det är fruktansvärt när hon vid ett fåtal gånger protesterat en stund. Sen lämnade jag rummet med en glad och trygg ramsa x fyra. Höll andan en stund - inom två minuter var ungen tyst

Jag stod kvar en stund bara för att försäkra mig om att hon verkligen somnat - och det hade hon
Vi åt efterätt i lugn och ro (min bror hade då åkt hem eftersom deras lilleman inte ville somna där vi var

) bara vuxna. Ingen jakt på små ungar som skulle riva ut julgranen och julbordet [-X Vi bara myste ihop med de våra

När klockan blev 21.30 ansåg vi att vi firat klart. Jag tog på mig ytterkläderna och smög upp på vinden för att hämta Sara. Hon blev förstås som ett frågetecken när jag lyfte upp henne ur sängen. Men hon somnade om i min famn och åkte inlindad i en filt hemåt. När vi kom hem fick hon äta upp resten av vällingen varpå jag ramsade mig ut ur hennes rum. Inte ett ljud hörde vi ifrån henne förrän klockan 6.45 på morgonen
Vi är så lyckliga att vi verkligen bestämde oss för att vi måste kunna natta henne borta. Nu kommer vi att göra samma sak nyårsafton

Nu har vi ju dessutom attityden - vi vet att det funkar
Vi hade tänkt tacka nej till inbjudan om nyårsfirande, men nu kommer vi att åka iväg