Hej igen!!
Jag skriver på samma tråd fast det egentligen gäller något helt annat:
BAJSAR NATTETID OCH CA 1-3 GGR/NATT
((Resumé: Resan över jul gick jättebra. Vi höll oss till tiderna, jag satt bak då han var vaken och portionerade ut leksaker. När han skulle sova tog jag bort leksakerna och satte mig fram. Vid ev. protester ramsade jag vilket han nöjde sig med och sov. För övrigt har det flutit på bra med scemat och nu ser det ut så här:
8.00 Morgon med välling
10.00 sova 45 min
11.00 lunch
13.30 sova 1,5 tim
15.00 mellis gröt
16.30 middag
(17.15 ibland 20 min sömn,då han är trött)
19.00 nattslurk välling
20.00 sova.))

För ca en dryg månad sedan var han magsjuk med kraftiga diareér, varpå vi fick ta ett och halvt dygn med endast vätskeersättning och sedan verkligen mjukstarta med vanlig mat. Men när det fungerade (förca 1mån sen) började han med att bara kissa på dagarna och "skita ur sig" på nätterna, vilket resulterade i inte så önskade resultat på morgonen då blöjorna inte var dimensionerade för mängden.
Vi bytte blöjstorlek och eftersom han under flera månaders tid har fått gå på pottan efter varje måltid (och har skött det väldigt bra och knappt bajsat i blöjan alls) tog jag tyst upp honom på natten, satte honom på pottan och bytte blöja, för att undvika att allt hamnade i sängen. då jag åter la honom i sängen somnade han om utan protest. Han kunde vakna vid 23.45 el. 02.15 el. 04.30 el 06.00.
Har insett att detta inte var så bra, då han kanske vande sig vid att få komma upp. Så nu har jag i knappt en vecka bytt på honom i mörkret i sängen istället, men nu har han då börjat bajsa flera gånger per natt vilket han inte gjode från början. Oftast brukar han resa sig tillstående och grymta och sedan lägger han sig ner och jollrar, vilket kan ta upp till 1,5 tim/uppvak.
Han vaknar oftast oavsett vid strax före 06.00 och är då inte magen tom, så bir den det då. Jag brukar inte byte då, utan han får komma upp vid 08.00 då det blir morgon, men det är sälan han somnar om.

Hur skall jag hantera detta? Jag känner mig nu lite trött och medtagen då sömnen blir upphackad och jag har väldigt svårt för att själv somna om. Till saken hör att vi bor trångt och spjälis står intill min säng i sovrummet. Vi skall dock i veckan försöka ordna med ett drapperi mellan oss, så han ej ser mig från sin säng. Då kanske jag kan slappna av lite mer.

Kan jag göra något för att leda in honom på att bajsa på dagen istället

eller är det så här det kommer att vara nu

Har provat både med att ge fibrer och inte fibrer, men det gör ingen skillnad.
Långt inlägg, men VERKLIGEN tacksam på svar