Det är så att vår dotter, 8,5 år har börjat med en, vad vi anser, ganska ful ovana. Nämligen att i tid och otid pilla och klia sig mellan benen, innanför byxorna, för att sedan lukta på fingrarna...
Från början gjorde vi ingen större affär av det, då hon bara "flyttade trosorna ur rumpan" (så som man gör själv ibland...) 8)
Men på slutet har det hela eskalerat, till detta med innanför byxorna och lukta på fingrarna. Jag har tagit henne åt sidan och talat om att ifall det kliar eller så, så är det helt ok att klia tillbaka, men att man får gå på toa eller på rummet och göra det, eftersom det inte är så trevligt för andra att se på...
Hon håller med om detta, men glömmer ofta av sig och gör det helt öppet på affären eller borta hos folk. Nu tror jag att det blivit en fix idé, för jag ser ibland att hon gör det, och genast kollar mig om jag sett det efteråt.
Vi fortsätter med operation trasig grammofonskiva; "det är helt ok att det kliar, men gör det på toa..etc etc" Känns som om vi fastnat litegrann, förmodligen är väl detta nåt övergående, men just nu har det nästan gått så långt att vi blir irriterade på henne och det är ju inte bra..
Vi har även kollat så att hon inte har nån infektion eller så.
Tips, anyone