vimsig/organiserad stjärntecken

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej alla astrisar!

Vad kul, Ewa! Äntligen en jungfru! Hur kan ni vara så underrepresenterade här? Standardmodeller, scheman och rutiner är ju deras livsluft! De har väl inte tid förstås... :wink: Godhjärtade på sitt alldeles försynta vis gör det mycket viktigt arbete i skymundan. Ofta mycket skickliga på det de tar sig för men alltför blygsamma för att basunera ut det. Otack är världens lön. Tur att det fanns en måne i lejonet. :wink: De brukar inte anstränga sig oannonserat och utan applåder. :lol:

Även vår goda Anna har en släng av jungfrun i sitt horoskop. Kanske inte helt oväntat?

Vad intressant ulrikaj! Inte bara "min" fisk alltså. Snabba växlingar gäller för alla vattentecken men fiskarna suger dessutom gärna upp andras känslor och tror att de är deras. Jag tror det är därför de behöver vila i dagdrömmarna ibland. Ta igen sig.

Om du vill kan du kolla på min hemsida. Adressen ligger under min profil (tror jag?).

Miar70, det är nog ingen fara, jag bara skojsade till det lite. Månen i fiskarna är en mycket kärleksfull placering av Månen och det kan ju behövas med många barn. :heart:

Kram Jannika
vilsa

Inlägg av vilsa »

Jag är född i fiskarna. Och väldigt väldigt organiserad. Inte av naturen dock- utan mer så att om jag inte låser fast dagarna i stadiga rutiner så slutar det alltid med att barnen går i pyjamas hela dagen och att jag själv inte får ett enda dugg gjort.

Spännande tråd!
mamma till två barnaboksbarn, födda 04 och 05
Jannika

Inlägg av Jannika »

Haha! :lol: Hej Vilsa! Min bästa kill-kompis är också fisk och han är proffs på att systematisera VISSA saker i sitt liv. Tex sina tusentals skivor. Jag tror han behöver känna att i alla fall delar av livet går att kontrollera i hans gränslösa tillvaro. :lol:

Men sen är vi som tur är inte enkom våra soltecken utan finfina blandningar av olika energier. Det tillsammans med livets erfarenheter gör oss trevligt paradoxala och mänskliga. Som tur är!

Kram Jannika
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

hej (igen)
Horoskopen var jättefina!!!
Jag återkommer när vi kommit så långt som till dop.
kram ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Men äsch då... :oops: Jasg blir så generad av sånt där. Tack tack!

Kram Jannika
vilsa

Inlägg av vilsa »

Hej Jannika! Ja, man är väl en blandning av en hel del, både grus och stjärnor :wink: Fick veta av en astrologiserande väninna att jag har månen i kräftan och ascedenten (?) i skorpionen. Och så solen i fiskarna då.
Hon tyckte det var en ganska rörig kombination 8)

Men jag tycker nog att det går ganska bra.
mamma till två barnaboksbarn, födda 04 och 05
Lua

Inlägg av Lua »

Kära Jannika! Varmt välkommen åter!

Kan du se i dina stjärnor om jag, född 13 feb 1972, är en person som föder mina barn för sent???? Jag är nånting så fruktansvärt less på att vänta! Tur att Päivi också väntar så att jag får halka omkring på hennes bananskal så att jag också blir distraherad. :P
Tycker att jag har ett gott tålamod men nu är det illa!

Kram Lua. :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: Tack Lua! Är inte du heller färdigjäst? Noterade att du ska föda 2 dec (i profilen). Vill bara försynt påpeka att det redan varit... Tålamod, tålamod. Jämt ska man behöva vänta. Och vänta. :wink:

Näe, jag ser inte om du är seg (men det behövs det ju inga horoskop för att förstå, 2dra var det va? :lol: ) men du har din måne i stenbocken (om du är född tidigt på morgonen) eller i vattumannen. Du har också månknuten och merkurius i vattumannen! Himlans massa! När du läser om ditt tecken i sådna här veckotidningar måste du känna igen dig ganska bra, va?

Vilsa! Jag tycker det låter väldigt fiffigt ihopkomponerat av dig. Alla tre viktiga positioner i vattentecken, inget rörigt över det. Skorpion-AC har järnkoll på läget! De lämnar sällan något åt slumpen och med kräftan i månen brukar man se till att ordna det praktiska hemma åtminstone, annars blir det så oroligt i själen. Låter som du fick bra sparringpartners till din virr-sol! :lol:

Kram på er! Jannika
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Har en liten fundering på hur klockslaget vi är födda på påverkar oss senare i livet. Någon har sagt att de som är födda tidigt på morgonen blir morgonpigga och tvärt om. Själv är jag född en minut över ett mitt på dagen och jag går gärna upp tidigt på morgonen, :? öh, eller ligger och drar mig riktigt länge med en god bok eller somnar i soffan tidigt på kvällen eller är uppe hela natten och kurar barn utan problem. :?

Visst är jag ett lejon ända ut klospetsarna, vill gärna leda andra och lata mig själv :oops: :) . Fast min lata sida är det inte många som vet om, mest familjen faktiskt, resten tror jag är en aktiv som en iller.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: :lol: SusanD, du kan ju inte avslöja dig så här! Aktiv som en iller var det! :wink: Lejon brukar vara bra på att delegera. Lite lojt, kanske, men de uppfattas ofta som goda ledare just därför, de kan släppa ansvar och befogenheter vilket brukar uppskattas av underlydande (obs mitt ordval, haha!).

Kopplingen mellan födelsetid och dygnsrytm har jag ingen koll på alls, sorry.

Kram Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

Och NU tror jag att Lua föder barn, förstår ni! Tio dagar efter datum, borde vara dags. Ooooiiii, spännande!
kokos

Inlägg av kokos »

Jannika - vill bara säga att jag älskar den här tråden och allt fantastiskt jobb du lägger ner helt gratis. Hoppas att många köper dina horoskop! Jag suger åt mig av allt möjligt i den här tråden. Jag är också våg så jag har ju snappat upp ett och annat. Både jag och min man är vågar - hur ser du på den kombinationen? Och båda mina söner är väl kräftor, tror jag i alla fall.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Renee

Inlägg av Renee »

Vad spännande Lua!!! :D

Måste bara fråga: hur stor skillnad kan det egentligen bli för två personer födda samma dag och på samma plats, men på olika tider på dygnet? :-k. Enligt stjärnorna alltså. Har tänkt en del på det eftersom vi umgås med en liten kille född samma datum (och plats) som våran Otto.
Skåning, mamma till underbara Otto (030122) och Frans (060114)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ojoj, jag tror som Jannika! Senaste inlägg i söndags :!: Det är ju två dar sedan!! Lua, jag hoppas att du föder och att allt går som på räls :D [-o< :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej på er!

Ja, JennyH, nu är det nog Luabebis på G! :heart: Hoppas allt går bra och att hon snart orkar knattra lite på datorn så vi får veta nåt nångång.

Renee! Det kan bli monumental skillnad eftersom tiden avgör AC, MC och alla husens positioner. Barnen kan alltså ha samma grundenergier menm de kan visa sig på helt olika områden i livet, kan man säga.

Hej kokos! Vad gullig du är! Det är inte så värst med "jobb" jag tycker det är jättekul själv nämligen, men tack för dina rara ord. :oops: Och två vågar, det är väl toppen! Två stycken som tycker det är jätteviktigt att ha en själsfrände att dela alla livets aspekter med. Kan kanske bli lite svårt att bestämma saker ibland, eller? Men det är ju bara era solar som ligger i vågen så det behöver inte vara nåt problem.:wink: Minsta kräftsonen är dubbelkräfta - alltså både sol och måne. Storkillen har sin måne i lejonet (tidigt på morgonen i så fall) eller jungfrun.

Kram Jannika
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"