Igår opererades rör in i Saras öron (pga. en rad öroninflammationer). Vi fick veta att hon säkert kan ha ont eftersom man gjort hål på trummhinnorna. Hon somnade dock som vanligt (mycket bra

) till natten, men vaknade vid 12-tiden och var verkligen ledsen

Hon fick alvedon, varpå jag ramsade mig ut ur rummet. Hon skrek upp sig mer och mer... Jag ramsade när jag tyckte att hon verkligen lät ledsen. I övrigt spelade jag musik och gjorde andra ljud

Efter ungefär en timmas gråt och tystnad om vart annat så somnade hon. Ramsade en sväng i morse då hon vaknade för tidigt. Hon somnade om

Så när jag kom in i hennes rum i morse så hade hon alldeles blodiga öron. Säkert hade hon under natten slitit och kliat i öronen en hel del. Nu ikväll gjorde vi som vanligt, men det slutade med att jag buffade och sen solfjädrade henne till sömns. Hon var så ledsen och tog sig för öronen...
Nu funderar vi förstås hur vi ska göra i natt
Kanske sover hon bra, men om inte - ska vi gå in till henne, buffa och solfjädra samt ramsa oss ut
Eller kan vi solfjädra tills hon somnar, utan att avsluta med ramsan
Det viktiga är att hon inte sliter och kliar i sina öron

Att hon skriker högt är inte heller bra eftersom det gör att hörselgången rätas ut och rören kan då rinna ut med vätskan som kommer..
Tänker helt spontant att det är bättre att backa så många steg det går än att ta upp henne/sova med henne
Hon är ju annars numera en mycket säker sovare
Tips och ideér mottages tacksamt