Skriver från Japan där vi nu bott i 10 dagar. När det gäller pluttens schema sitter allt utom hans långa middagslur (2-2,5 h). Jag har haft svårt att hitta någorlunda lugna platser för plutten att sova ute, men har än så länge inte lyckats. Det är MYCKET buller i denna stad. Idag ställde jag honom på balkongen och han somnade in rätt snabbt. Utanför oss går en gata som inte är alltför bullrig. Han sov bara 1 h 10 min och jag lyckades inte få honom att somna om. Var kinkig när vi kom in, men ligger nu och jollrar/kinkar/jollrar.
Hur hjälper jag honom tillbaka till en långlur? De övriga 2 lurarna (kortisar)sover han i sin säng inne, men han har alltid sovit ute under den långa luren.
Jag vet att det är för tidigt för att säga att han aldrig kommer att sova 2 h igen över lunch, men nog är målet att vi skall tillbaka dit allt.
Jag tycker att det känns svårt med det här. Lurarna innan Japan var ju lagda efter hans egen rytm och nu är det lite si och så med den rytmen. Jag vet att han alltid "tar igen" tiden, t ex att jag låter honom sova längre på em (idag kommer jag ju att lägga honom 14.40 i stället för 16) när sådant här händer (totalt blir det då alltid 3 h dagsömn).
Lite villrådig är jag allt
Vad råder ni mig till?
Kramar
Kristin