Slippa röka-klubben tar sats!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

p.s ...kanske ska prata med han... 8-[ :-k
T.P

Inlägg av T.P »

NÄ nu får jag förklara lite närmare..
Det enda ni behöver göra är att köpa boken..röka under tiden ni läser..och på sista sidan bestämmer ni er helt enkelt för att sluta eller inte sluta..så enkelt är det.. :!: :!:
barn födda 04/06/08
T.P

Inlägg av T.P »

Ser du Anna vad vi skrämt upp dom :wink: :lol: Hade jag inte läst boken innan hade jag oxå vart rädd och det va jag ju då. Läste mest för att jag var så nyfiken på att Anna kunde sluta efter att ha läst en bok..så var tvungen att läsa den,men hade inte tankarna på att JAG någonsin skulle kunna sluta :lol: sista sidan..slutade jag på..kastade ciggen som var kvar..och var därefter glad varje gng jag tänkte på cigg dvs lättad över att slippa skiten

det enda ni har att förlora spyro och fjällfolket är ca 50 spänn på en bok..kom igen nu :wink: 8)
barn födda 04/06/08
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D :D Finns det någon liknande bok för snusare :?: Eller fungerar denna även på snuseri?

(alltså, det är inte jag som snusar, jag är så tråkig att jag varken kan röka, dricka eller snusa... det är sambon, som försöker sluta hela tiden)
J och Å

Inlägg av J och Å »

har boken.......... :-$

dum i huvudet som man är, började jag röka igen efter jag slutade amma. Gjorde det nog mest för att jag kunde. Vilket :twisted: anledning.

Är den som är riktad till kvinnor ännu bättre. Köpte boken till min mor i julklapp för ett år sen, hon skulle sluta innan Mina och Lisen föddes. Började läsa i den, men var ju tvungen att slå julpapper om den och eftersom jag slutade då jag blev gravid behövde jag ju inte.

:shock: nu har jag erkänt, så nu måste jag ju självklart gå med i klubben. Lät medvetet bli att läsa tråden.
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
T.P

Inlägg av T.P »

där kryper det fram :lol: :wink: J och Å man e inte ensam :oops:
Om jag förstod Anna rätt skulle hon helst ha läst ut boken till 21:a dec???Rätta mej om jag har fel?
Ngn som tycker det låter rimligt? Dom som läser sakta vet när dom ska börja läsa den och dom som läser fort kan ju läsa den nära inpå den 21 a. Men just att alla läst ut den den 21:a!!?!! Och så kan vi fortsätta stödja, diskutera med varandra här efteråt?? Vad sägs...??
barn födda 04/06/08
T.P

Inlägg av T.P »

oj glömde svara på jennyH!! Denna boken bör fungera exakt lika bra på snusare..kanske han dock har en bok som riktar sej direkt till snusare..men annars skulle jag absolut ge honom denna..sök på bokhandlar och se bad han hr för böcker.. Allen Carr
barn födda 04/06/08
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Lycka till med er alla :!:

Slutade själv röka för druga tre år sedan med hjälp av denna boken, och då hade jag rökt i tjugo år, minst ett paket om dagen :shock: Men så såg jag AW på tv, där hon berättade om "äntligen icke rökare"-boken, och tänkte att allt annat människan säger funkar ju, så varför inte detta...
Så jag köpte boken,läste den och kastade ciggen, och har aldrig tagit ett bloss efter detta - HELT fantastiskt :thumbsup:
Så jag hoppas att ni också lyckas, det är en befrielse att slippa röka :!:

Kramar Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D NU börjar det hända saker :!: Vad TREVLIGT :lol:

T.P - är alltså den 21:a bestämt :?: Vad GLAD jag blir :lol: Är du och alla eventuellt intresserade slippa-rökare med på det :?: :!:

Kära vacklare - det är precis som T.P säger. Man röker som en BORSTBINDARE medan man läser, och när man har läst klart fimpar man, eller också fimpar man inte - man har alltså absolut ingenting att förlora. Inte ett dugg!

Och boken är så rolig och trevlig och underhållande och eyeopening så man kan helt enkelt inte sluta läsa. Om man inte verkligen går in för att inte läsa. Men så rädd får man inte vara :!:

Till pepp vill jag bara berätta om en av alla gånger jag försökte sluta på traditionellt hjärntvättat vis, dvs med viljestyrkemetoden som Carr kallar det. (Här behövs ingen viljestyrka - ni kommer att förstå när ni läser :!: ) Jag mådde så pass fruktansvärt mycket apa att alla mina barn - samma kväll!!! - bad mig att börja röka igen.

Så jag vet hur det KUNDE vara. Tiden före Carr.

Snus :?: Inga problem. Det hela handlar om nikotinberoende. Nikotin som nikotin. Det ska ur kroppen, vilket går på nolltid, men det ska framförallt ut ur skallen, vilket tar precis lika lång tid som det tar att läsa boken :!: :lol:

Kan skvallra att det var Hege, ursprungligen, som fick mig in på spåret. När vi träffades första gången efter en massa korrespondens kring IAHP, gick vi på krogen och satt där i miljoner timmar och jag rökte miljoner cigarretter. Då berättade hon om två äldre damer på sitt jobb, som hade rökt i eviga tider. Plötsligt en måndag hade de kommit till jobbet - som ickerökare :!: Kvittrande glada :lol: Alla undrade förstås vad som hänt. "Vi har läst en bok i helgen", sa de. "Så nu röker vi inte mer!"

"VAD är det för bok?" sa jag till Hege. "Den vill jag ha!"

Och så kom den på posten. Och så läste jag den. Och när jag var färdig ritade jag ett öga med en tår av lycka och skrev TACK.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
T.P

Inlägg av T.P »

Jag är absolut med på att ha läst ut boken 21:a
Kommer göra allt för att lyckas..dvs byta märke,röka starkare cigg och röka mkt mer än vanligt :shock: för jag vet med mej att ju mer jag röker desto Lättare,roligare, att sluta :lol:
rek dock ingen annan att byta märke el så..bara så att jag vet hur jag funkar.. :D
barn födda 04/06/08
Fru-Angelsmark

AAhaaa den boken.....

Inlägg av Fru-Angelsmark »

..... som jag gömt undan för att slippa ångest!!! :oops: :shock: 8)
Den ska jag ta fram när jag hittat mig själv igen. 8)
Just nu är jag bara en MMMAAAMMMMMAAA ggr 4 , idiot, kärring, den gnälliga osv :? :( :x :shock:
Så den äckliga lilla njutningen jag får av cigg tänker jag behålla ett tag till. :? :roll: 8)
Hel?ne med Sanna -91 Zara -01 Unni-Viktoria -03 Jonny-Viking -05 och bonus barnet Joakim -98
http://spaces.msn.com/members/Angelsmark/
Mamma S

Inlägg av Mamma S »

Jag försökte börja röka, enträget, i min ungdom. :oops: Det gick inte så bra. Jag har altså redan sluppit så att säga. Men jag ställer mig i kulisserna och applåderar och hejar på! You go girls and boys! :D
3 fina...2005, 2007, 2010
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Bra, bra :lol: Då är alltså den 21 december spikat datum :?: :!: Kan det finnas ett mer njutningsfyllt datum :?: Slogan: SLIPP RÖKA TILL JUL :!:

Hoppas verkligen vi blir några stycken, som kan vräka över Fru Angelsmark och andra icke-slippare vår medkänsla OCH entusiasm :lol:

Tack, mamma S :wink: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Spyro
Kontakt:

Inlägg av Spyro »

Hmm... Ja, okej, då... :roll: Jag ger det ett försök. Jag ska bara försöka få tag på boken, först!

Men om jag får nervsammanbrott eller stryper maken så tänder jag en cigg, GENAST! Bara så ni vet det! :wink:

:heart: 21 december är min kloka gosse Skalmans födelsedag! :heart: Kanske en rökfri mamma vore en fin present? :D
* Ny adress! http://www.stilla-sinne.biz
* Mamma till :heart: "Skalman" :heart: född 21/12-05.
* Forumet är alltid Hem, även om jag är här rätt så sällan nuförtiden. :-)
T.P

Inlägg av T.P »

Lugn spyro lugn :wink: vi ska "bara " läsa en bok..om jag får gissa kommer du nog att slänga dej om halsen på maken istället :lol:
Och inte ska man dömas om man nu inte slutar på sista sidan inte..då ska man känna att "jag gjorde faktiskt ett försök som jag ska vara stolt över"

Är glad att du vill läsa med oss :D
hur lång tid tar du på dej att läsa..jag börjar nog 3 dagar innan för att va på säkra sidan..så kan vi diskutera..ventilera..ställa frågor till varann om sådana dyker upp

21:a... ja han kan nog inte få en bättre present faktiskt..En hållbar present :wink: som han kan njuta resten av sitt liv!
När jag började igen tog det dottern några dagar..efter frågeteckens miner :shock: att stoppa in föremål likn cigaretter för att härma mej..samtidigt som hon lärde sej ordet "löka" =röka :oops: :oops:
Det var inget trevligt för mamma hjärtat :cry:
barn födda 04/06/08
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"