Viktproblem
Jag kan endast träna med armarna än så länge. Alla stabiliseringsövningar är med armarna, stadigt på båda fötter, inte för brett isär och så armar å hej.
Nej, annat går inte. Jag hade rullstol tidigt den senaste grav. Och krampar musklerna lite här och där så ska man absolut inte träna.
Nej, annat går inte. Jag hade rullstol tidigt den senaste grav. Och krampar musklerna lite här och där så ska man absolut inte träna.
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
-
Fjällfolket
Halloj!
Hoppar in i tråden med lite erfarenheter:
Vid svår foglossning är yoga kanon! Jag kör dvd'n "mamma-baby yoga" härhemma... Med anpassade övningar
Du stärker rätt muskler LÅNGSAMT utan att fresta på bäckenet. Och får tillhållningen rätt snabbt. Sen kan man bygga på i kroppens takt med de andra övningarna...
Jag har i veckan kommmit så pass "långt"
att jag kunnat använda lillskrutt som vikt vid en övning... 8)
Pepptips vid viktnedgång
Skippa vågen!!!!!
Mät med måttband istället - kroppen ändras snabbare än vikten när man sätter igång. Vågen kan ha stått still en månad samtidigt som du kan ha tappat 10cm i midjan
Köp en fiiiin anteckningsbok.
Ta mått på strategiska ställen såsom
midja
rumpen
överarm (!)
lår
Bysten (under OCH på, som vid bh-köp)
etc...
Mät sen 1 ggr/v. och skriv ner. Vågen får nöja sig med ett besök i månaden
Som också skrivs ner...
Tro mig....det är PEPP
/Fjällmor
Hoppar in i tråden med lite erfarenheter:
Skippa vågen!!!!!
Mät med måttband istället - kroppen ändras snabbare än vikten när man sätter igång. Vågen kan ha stått still en månad samtidigt som du kan ha tappat 10cm i midjan
Köp en fiiiin anteckningsbok.
Ta mått på strategiska ställen såsom
etc...
Mät sen 1 ggr/v. och skriv ner. Vågen får nöja sig med ett besök i månaden
Tro mig....det är PEPP
/Fjällmor
Ja fjällmor, så sant så sant.
Har faktiskt mått från flera år tillbaka. Det är peppande. och så får man inte glömma att muskler väger mer än fett
Så är det för min del, min kropp drar i hop sig men på vågen händer inget. Men det är inte vikten som är viktig, utan att komma i kläder igen.
Och få må bra.
Har faktiskt mått från flera år tillbaka. Det är peppande. och så får man inte glömma att muskler väger mer än fett
Och få må bra.
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
-
Katarina-Mamma duracell
- Kontakt:
Själv startar jag med atkins-dieten idag!
För att bli av med de där sista envisa graviditetskilona! Och bli av med sockersug och kolhydratsberoende!
Precis som Anna så är atkins emellanåt rätt missförådd...
Folk tror att man ska proppa i sig enbart bacon, korv och ägg, men läser man på så ingår fisk, skaldjur olika ostar, keso och efter induktionsfasen även bär, nötter etc. Grönsallad, broccoli, spenat, tomat, avocado är mycket förekommande. Däremot är mjölprodukter, pasta, ris, potatis etc totalförbjudet. och frukt i början, och allt socker.
Egentligen typ "stenåldersdiet"...
Vi får se hur jag mår om några veckor, ska jag avrapportera??
För att bli av med de där sista envisa graviditetskilona! Och bli av med sockersug och kolhydratsberoende!
Precis som Anna så är atkins emellanåt rätt missförådd...
Folk tror att man ska proppa i sig enbart bacon, korv och ägg, men läser man på så ingår fisk, skaldjur olika ostar, keso och efter induktionsfasen även bär, nötter etc. Grönsallad, broccoli, spenat, tomat, avocado är mycket förekommande. Däremot är mjölprodukter, pasta, ris, potatis etc totalförbjudet. och frukt i början, och allt socker.
Egentligen typ "stenåldersdiet"...
Vi får se hur jag mår om några veckor, ska jag avrapportera??
Nu ska vi se... vågen har gått ner säger duKatarina-Mamma duracell skrev:wow. själv har vågen bara gått ned 2 kg här.
Men har tänkt att börja träna lite mer på allvar nu, måste för byxor mm är fortfarande för trånga
Hur tränar du den arma vågen tro? Jag har inte skaffat några byxor till min våg ännu, men han/hon kan kanske få ett par i julklapp, ett par som passar...
Nä, förlåt, men jag var bara tvungen... kan inte hjälpas att min humor är något störd ibland!
Är lite lat så jag orkar inte läsa alla inlägg, om någon redan sagt det, ursäkta! men det enda (enligt mig) som funkar är: HIGH FAT!
En diet med ca 70% fett, 20% protein och 10% kolisar.
+vitamintabletter.
Resultat: Du slipper sockersuget, och känner dig nästan alltid mätt. Du kan äta mer än 2000 kalorier om dagen och ändå gå ned i vikt. Men du kommer inte vilja äta så mycket längre!
HAr du småkrämpor som acne, ont i knäna, ont i huvet, rejäl mensvärk etc
så kommer de också förbättras. Näringen i maten kommer att tas upp bättre eftersom du inte har hela tarmen igenkleggag med gluten.
Ät pålägget, inte mackan!
Det blir kanske lite dyrare, men inte så mycket, eftersom det egentligen räcker med att plocka bort potatisen och lägga till en smörklick. Jag lovar, du blir mättare!
Tar ca 2 veckor för kroppen att ställa om. Man känner sig lite konstig, men det är värt det! Jag var redan ganska smal och bytte diet för hälsans skull, men efter 2 månader började jag tappa vikt. Överviktiga tappar oftast vikt redan första veckan.
lycka till!
+vitamintabletter.
Resultat: Du slipper sockersuget, och känner dig nästan alltid mätt. Du kan äta mer än 2000 kalorier om dagen och ändå gå ned i vikt. Men du kommer inte vilja äta så mycket längre!
HAr du småkrämpor som acne, ont i knäna, ont i huvet, rejäl mensvärk etc
så kommer de också förbättras. Näringen i maten kommer att tas upp bättre eftersom du inte har hela tarmen igenkleggag med gluten.
Ät pålägget, inte mackan!
Det blir kanske lite dyrare, men inte så mycket, eftersom det egentligen räcker med att plocka bort potatisen och lägga till en smörklick. Jag lovar, du blir mättare!
Tar ca 2 veckor för kroppen att ställa om. Man känner sig lite konstig, men det är värt det! Jag var redan ganska smal och bytte diet för hälsans skull, men efter 2 månader började jag tappa vikt. Överviktiga tappar oftast vikt redan första veckan.
lycka till!
-----------------------
Flicka f?dd juli 2002; kurad vid 7 m?nader
Pojke f?dd april 2004; verktygad sen han f?ddes
Flicka f?dd juli 2002; kurad vid 7 m?nader
Pojke f?dd april 2004; verktygad sen han f?ddes
Låter lite atkins-aktigt!
Också mkt protein och fett, gröpnsaker men inget vitt mjöl, potatis, ris etc.
Verkligen inte svårt att följa, för man är ju som sagt väldigt mätt. Inget sötsug alls, inte ens eftermiddagssug!
Inte svårt att äta ute heller, har provat i Köpenhamn i tre dagar nu!
Och julbordet dignar ju av proteiner! Så jag ser fram emot julen!
Håller med om att man mår bra dessutom, jag hade magproblem och huvudvärk men de här senaste veckorna är det som bortblåst!
Och lätt att följa, kräver inte att man ska gå runt och vara småhungrig!
Också mkt protein och fett, gröpnsaker men inget vitt mjöl, potatis, ris etc.
Verkligen inte svårt att följa, för man är ju som sagt väldigt mätt. Inget sötsug alls, inte ens eftermiddagssug!
Inte svårt att äta ute heller, har provat i Köpenhamn i tre dagar nu!
Och julbordet dignar ju av proteiner! Så jag ser fram emot julen!
Håller med om att man mår bra dessutom, jag hade magproblem och huvudvärk men de här senaste veckorna är det som bortblåst!
Och lätt att följa, kräver inte att man ska gå runt och vara småhungrig!
Men hur sätter man i hop måltiderna?anna71 skrev: HIGH FAT!
+vitamintabletter.
Läste nu senast i ngn info att ngn dietist rekommenderade tallriksmodellen och cambridge(alltså påsar m soppor) för då vet man att man får i sig det man behöver.
Jag kör så men tar mindre kolhydrater, inga mackor och sånt.
Riktig grädde och riktigt smör osv.
Anna71 hur gör du?
Nu är jag bara en annan Anna, men jag svarar ändå
Jag äter också Low carb high fat. Eller egentligen någonstans mittemellan LCHF och GI.
Jag tar lite exempel:
Frukost: Bacon & ägg, en kopp thé (utan socker förstås)
Lunch och middag: Kött, fisk, fågel, köttfärsrätt. Tillrett med riktigt smör och riktig grädde. Till det någon kokt grönsak, ofta morot, samt sallad, och någon gräddsås.
Lagar jag t.ex spagetti & köttfärssås, lagar jag fullkornspasta. Själv äter jag bara LITE, lite pasta, och tar mycket sås och sallad.
Lagar jag köttgryta, tar jag EN potatis, men mycket smörkokta morötter.
Likadant med ris, tar bara c:a 1/2 dl, och överväger det andra.
Behöver jag något mellanmål tar jag jordnötter, eller en kopp thé med grädde. Ibland en frukt, men det är egentligen lite väl kolhydratsrikt, men jag anser att man behöver lite vitaminer den vägen också.
Jag höll i början en strikt LCHF-diet, men mådde inte riktgt bra på det. Var extremt trött, tappade hår, långa naglar o.s.v. Så då lade jag till lite mer kolhydrater, och har nu hittat min balans i kosten och även med hjälp av träning.
Men jag är fortfarande vaksam med kolhydraterna. Skippar t.ex bröd helt.
För att motivera mig har jag infört lördagsgodis
På lördagen får jag äta godis, precis som barnen 
Har blivit av med c:a 4 kg. Men det är inte vikten som är det viktiga i mitt fall. Det är kroppen som format om sig!
Lår, mage (i synnerhet mage
) rumpa o.s.v har blivit mindre. Självklart har träningen gjort sitt också, men INTE magens form. Genetisk putmage, som trots tidigare träning och "vanlig mat" hängt kvar, men nu är borta och platt och fin!
Fast på lördagskvällarna kommer den tillbaka... 8) På söndagsförmiddagen, går den tillbaka igen.
Påsar med soppor...hur inspirerande kan det vara
Jag tycker inte det låter vettigt, men det är jag det 
kram anna
Jag äter också Low carb high fat. Eller egentligen någonstans mittemellan LCHF och GI.
Jag tar lite exempel:
Frukost: Bacon & ägg, en kopp thé (utan socker förstås)
Lunch och middag: Kött, fisk, fågel, köttfärsrätt. Tillrett med riktigt smör och riktig grädde. Till det någon kokt grönsak, ofta morot, samt sallad, och någon gräddsås.
Lagar jag t.ex spagetti & köttfärssås, lagar jag fullkornspasta. Själv äter jag bara LITE, lite pasta, och tar mycket sås och sallad.
Lagar jag köttgryta, tar jag EN potatis, men mycket smörkokta morötter.
Likadant med ris, tar bara c:a 1/2 dl, och överväger det andra.
Behöver jag något mellanmål tar jag jordnötter, eller en kopp thé med grädde. Ibland en frukt, men det är egentligen lite väl kolhydratsrikt, men jag anser att man behöver lite vitaminer den vägen också.
Jag höll i början en strikt LCHF-diet, men mådde inte riktgt bra på det. Var extremt trött, tappade hår, långa naglar o.s.v. Så då lade jag till lite mer kolhydrater, och har nu hittat min balans i kosten och även med hjälp av träning.
Men jag är fortfarande vaksam med kolhydraterna. Skippar t.ex bröd helt.
För att motivera mig har jag infört lördagsgodis
Har blivit av med c:a 4 kg. Men det är inte vikten som är det viktiga i mitt fall. Det är kroppen som format om sig!
Fast på lördagskvällarna kommer den tillbaka... 8) På söndagsförmiddagen, går den tillbaka igen.
Påsar med soppor...hur inspirerande kan det vara
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.