Hej Päivi!

Nu har jag inte haft o göra med en katt med mask under graviditeten eller en ute katt (med tanke på att mina pälsbollar är innekatter

).
Men min åsikt, efter att jag halvvägs genom min graviditet med Ludde var smått hysterisk o bara visste att han skulle bli allergisk o att vi skulle vara tvungna att ge bort våra älskade piffar. Så jag sökte högt o lågt o till höger o vänster efter information o statestik o smittrisken för toxoplasmos är mkt överdriven när det kommer till att bli smittad ifrån just katter.
Sannolikheten är betydligt större att man blir smittad från rått kött.
Hur det än är så är inte katter ngr smuttsiga djur o folk varnar för lådan, jag läste ngnstans att man är mer eller mindre tvungen att bada i sanden själv för att det skall smitta o vem gör det.
Sist jag kolla kände jag ingen som tog frivilliga sandbad i sina katters låda
Hmmm....iaf jag ville bara dela med mig av min erfarenhet o det jag tror o har läst, för jag vet hur nojig man är både över sitt barn o sina katter. Men jag tycker inte alls att du skall oroa dig med tanke på att du redan gör allt som man skall göra.
O det där med sängsovare...min ena katt Arvid han låg på min växande mage ända in i slutet.

Han har alltid legat på mig o tänkte ta mig tusan inte sluta bara för att matte blev tjock