Sjuk

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Susanne*

Sjuk

Inlägg av Susanne* »

Hej alla :D
Behöver nog skriva av mig lite och gärna också få lite råd och tips. Säkert har fler varit ordetnligt sjuka och gravida. :D

Har varit krasslig ett gäng dagar med feber och tungt att andas, tryck över bröstet. Körde på som vanligt tills febern kom i fredags. Tänkte att det var väl en liten förkylning eller byggdammet som störde.

I går natt fick den lilla pseudo-krupp för första gången och det är helt klart inte någon trevlig upplevelse. Hua.

Vi åkte till jouren med henne idag på morgonen för att kolla av och jag bad dem kolla mig också när jag ändå var där. Visar sig att den lilla har en förkylning och är helt OK men jag hade över 100 i sänka och lunginflammation långt ner :shock:

Jag blev chockad och alldeles gråtfärdig. Kanske en underlig reaktion. Orolig för den lille i magen förstås.

Nu kan de varken röntga eller skriva ut tyngre antibiotika men fick kåvepenin och ska följa upp det senare i veckan. Känns inte särskilt trevligt att tänka på vad de gör om inte penicillinet biter - kan ju inte äta så många sorter och vill helst inte äta något alls.

Konstigt att jag inte fattat men jag är nog helt enkelt lite för härdad efter det senaste årets spännande historier.

Ja,ja...de säger att beibsen inte påverkas alls, förutom av febern det blir lite varmt och pulsen kanske går upp.

Känns i alla fall bara jobbigt... :?

Kram till alla :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Lua

Inlägg av Lua »

Oj, oj! Jag kan inte låta bli att undra i vilket skede en karl skulle ha tippat omkull... Förmodligen långt tidigare :!: :wink:

Jag förstår din oro men låt oss hoppas att kåvepeninet hjälper. Det är ju ett brett pencillin som rår på det mesta.

Skickar en stärkande norrbottenskram, full av sprakande norrsken. /Lua. :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Krya på dig, du tappra! Och oroa dig inte för bebin, den klarar sig. Kramar till hela gänget! Jannika
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Så himla gulliga ni är :heart: och det värmer och stärker verkligen. Tusen tack :heart:

Ska nog mycket till för att få mitt humör ur balans men är lite låg just nu. :wink: Är dock egentligen bara tacksam så länge som vi får saker som går över. Det finns ju så mycket som är värre. Men det blir lite energikrävande emellanåt. Det är ju inte precis som om vardagen avstannar för att jag behöver vila... :wink:

Har i alla fall varit hos barnmorskan idag och bebisen verkar må bra. På onsdag blir det återbesök och då vet vi väl om penicilinet hjälper.

Varm kram :D :heart:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:cry:
Det verkar aldrig ta slut i eran familj!! :shock:
Varm krya-på-dig-kram
från anna :heart: :heart: :heart:
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Tack Anna :heart: Mycket blir det... :?

Fortsätter oroa mig...kom precis från läkaren och penicillinet har inte hjälp. Fortfarande en snabbsänka över hundra. :shock:

Ny penicillinsort som de säger ska vara beprövad - men bra känns det inte. Tydligen satt det i lungsäckarna också vilket innebär ett extra utdraget förlopp.

Helt ok för min del - bara bebisen mår bra och inte tar skada.

Kram :D
jennie27

Inlägg av jennie27 »

:shock: Åh din stackare!! Har själv haft lungsäcksinflammation och det var då sannerligen både smärtsamt och utdraget. Då var jag 16 år och långt i från gravid! Hoppas hoppas att nya penicillinet gör susen och att du snart är på benen igen! Men du får väl avlastning där hemma så du kan VILA?!! :sleep:
En goding till son född 0603 :heart:
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Tack Jennie :D :heart:

Har varit lite frånvarande ett tag. Energin har gått till vardagen :wink:

Vila är det sådär med då vi bor en bit bort från släkten och gamla vänner. Men det går framåt i alla fall. Kommer dock tydligen att ta lite extra tid då jag är gravid.

Lite piggare måste jag ju vara när jag hänger här. :D

Kram :D
Jannika

Inlägg av Jannika »

Aha! Är det det som ligger och skräpar fortfarande. Usch och fy.

Massa styrkekramar och kryapå's :heart:

Jannika
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"