Behöver nog skriva av mig lite och gärna också få lite råd och tips. Säkert har fler varit ordetnligt sjuka och gravida.
Har varit krasslig ett gäng dagar med feber och tungt att andas, tryck över bröstet. Körde på som vanligt tills febern kom i fredags. Tänkte att det var väl en liten förkylning eller byggdammet som störde.
I går natt fick den lilla pseudo-krupp för första gången och det är helt klart inte någon trevlig upplevelse. Hua.
Vi åkte till jouren med henne idag på morgonen för att kolla av och jag bad dem kolla mig också när jag ändå var där. Visar sig att den lilla har en förkylning och är helt OK men jag hade över 100 i sänka och lunginflammation långt ner
Jag blev chockad och alldeles gråtfärdig. Kanske en underlig reaktion. Orolig för den lille i magen förstås.
Nu kan de varken röntga eller skriva ut tyngre antibiotika men fick kåvepenin och ska följa upp det senare i veckan. Känns inte särskilt trevligt att tänka på vad de gör om inte penicillinet biter - kan ju inte äta så många sorter och vill helst inte äta något alls.
Konstigt att jag inte fattat men jag är nog helt enkelt lite för härdad efter det senaste årets spännande historier.
Ja,ja...de säger att beibsen inte påverkas alls, förutom av febern det blir lite varmt och pulsen kanske går upp.
Känns i alla fall bara jobbigt...
Kram till alla