Våra killar har sen de föddes haft en favorit av mig eller pappan. Första tiden var det mkt jag och Alex, och Joar och pappa, sen har det växlat några gånger. De har känts som de har behövt en förstaförälder och en andraförälder, en de går till först, men båda har gått bra och VI har funnits för båda lika mycket.
Nu är det bara pappa som gäller, för båda. Och det känns som trotsbeteende. Det har har varit så säkert en månad. När vi hämtar dem på morgonen, ska båda hämtas av pappa, båda ska ligga i pappas säng och dricka välling, pappa ska göra det, det och det. När pappa inte är hemma går det bra, men finns pappa och jag är det pappa som gäller. Jag har försökt att inte ta åt mig (vet att det inte betyder något), vi försöker att inte låta inte dem bestämma över oss, vem som ska hälla upp, hjälpa ta på, läsa saga etc. Men det är väldigt svårt. Och nu börjar jag ta åt mig och dra mig undan. Det tar på en att bli avvisad gång på gång, även om jag vet att det är fel och att de inte menar ngt.
Hur ska man hantera? Jag har tappat modet och behöver lite nytt. Vad är detta? Det som känns som värsta tonårsrevoltfrigörelsen, men det är väl lite tidigt
Skäll gärna på mig (det behövs!), imorse blev jag jättearg på dem när jag blev bortknuffad igen, fruktansvärt barnsligt
Kram H