The Gastsjö Camp - 22-26 mars 2007

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Gäst

Inlägg av Gäst »

\:D/ :D "Det låter väl trevligt" - sa han! :D :D :D

Förutsatt nu att han får grönt ljus från jobbet bara... [-o<

Så här tänker alltså familjen Billing: 22 - 25/3 - bokat! (Han kan inte vara borta från jobbet hur många dagar som helst - så vi måste antagligen tillbaka redan under söndagen... :( )

Jag antar att torsdagen går åt själva resandet oavsett hur man kommer - det gjorde det förra gången - så frågan är nu: hinnar man SHN-utbilda sig på to-fre-lö natt - söndagen går ju åter åt resandet..? :roll:

Ola skulle alltså se efter Hugo och minioren, och jag skulle så gärna sälla mig till de dipolmerades skara... dvs gå kurs :!: Min 3-månaders är kanske för gammal som observationsmaterial då..?

SÅ ALLTSÅ: om vi får plats preliminäranmäler vi familjen Billing i sin helhet: två vuxna två barn, en kurar, en umgås... 8) Definitivanmälan kommer när Ola har pratat med sin chef. Och allt gäller alltså ifall vi får plats på anmälningslistan.. :?:
kattklo

Inlägg av kattklo »

Vilket strålande initiativ, vilken motattack. Darra månde gubbarna!

Du har en lång kö sugna. Jag kan bara säga att jag skulle kunna och gärna vilja komma upp med en säker sovare och mig själv och det skulle vara en ära att få bli en SHN-kurare.
En sak dock, om jag inte räknat fel kan det hända att Karlas (ev) åttamånadersångest infaller då. Borde jag då hålla oss på hemmaplan?
kattklo

Inlägg av kattklo »

Vilket strålande initiativ, vilken motattack. Darra månde gubbarna!

Du har en lång kö sugna. Jag kan bara säga att jag skulle kunna och gärna vilja komma upp med en säker sovare och mig själv och det skulle vara en ära att få bli en SHN-kurare.
En sak dock, om jag inte räknat fel kan det hända att Karlas (ev) åttamånadersångest infaller då. Borde jag då hålla oss på hemmaplan?
johanna

Inlägg av johanna »

Ja då faller nog vi ifrån också.... :cry:
Mina är 8 och 6 och har sovit säkert sen dom var två månader...!
Skulle ha vart kul att träffa all IRL, eftersom man läser om/av er varje dag. Även fast jag själv inte skriver så många inlägg så läser jag det mesta varje dag. Men det kanske kan bli en annan gång? Hoppas :!: :heart:
*35 år, en tjej på 11 år, en pojke på 8 år och en äkta man på 43!*
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Åh Anna :heart: du goda människa och vän, om det finns en liten plats över kommer jag, Pappan och Emil. Den sistnämnda vill nog som vanligt kolla tandstatus, öronhängen, pussas och gosa lite om det är ok för dig :?: :)
Och du, om det inte finns plats så kommer vi ändå för då får man väl hyra en husvagn, fixa krok på bilen och så är problemet löst.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Jag vill också med!
Eventuellt med make och en liten (nåja, 1.5 år då) säker sovare :lol:
Så räkna med mig (oss).

Kram
Spyro
Kontakt:

Inlägg av Spyro »

Jag också, om jag bara har möjlighet! :D
* Ny adress! http://www.stilla-sinne.biz
* Mamma till :heart: "Skalman" :heart: född 21/12-05.
* Forumet är alltid Hem, även om jag är här rätt så sällan nuförtiden. :-)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Kära nån - jag hade väl aldrig kunnat drömma om ett sådant enormt - och snabbt :!: - gensvar. Jag är alldeles till mig och från mig :!: Och Bibban också - som vill vara med (men henne lägger vi på soffan som vanligt :lol: ).

Sessan har nog inte hunnit se den våldsamma verksamheten här :shock: och därför inte öppnat någon separat anmälningstråd; vi fortsätter här så länge :wink:

Jag ska börja räkna och planera och återkomma så fort jag får ihop saker och ting. Vi har nio rum på De Nios Hus (med dubbelsängar), sovrum på Logen med dubbelsäng, Loft på Logen (för viga klättrare) med plats för fyra på två stora sköna madrasser, tre bodar med plats för två i varje plus Helmut för två kurbarnsmammor (går inte att blanda kön där, hmhm :oops: ). Gör 30 personer förutom mig och Bibban, kurmammorna och alla barnen.

Det bästa vore om alla kunde ta loss fyra nätter, alltså 22-26 mars, där 22 och 26 förstås blir resdagar också.

Det betyder emellertid inte att alla ska kura / kursa / utbilda alla nätter :!: Jag tänker mig att om vi får ihop bara fyra Diplomater, och kanske fyra villiga kursare, så kan Diplomaterna alternera, skickliga som de / ni är. Medan kursarna ju bör vara med hela tiden, helst, men det är ju bara de första två nätterna som blir vaknätter.

Förstår att det hela tycks rörigt men egentligen - gör det det :?: :lol: Hjälp mig då att reda upp röran :lol: :lol:

Maten får vi ha här nere i Lilla huset, tänkte jag, den här gången, eftersom Logen måste bli masslogi för de små resesängsbarnen.

Och De Nios Hus med Pölen får ju reserveras för äldre sovare (vuxna, om man säger) med barnvagnstillbehör som kan tänkas ge f-n i att kräla ner i vattnet... :lol:

Låt mig återkomma med bekräftelseramsor :!: :lol: Och TACK, än en gång, för ert ljuvliga och behjärtansvärda intresse, alla ni kära :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
hjhelena

Inlägg av hjhelena »

Vi är magsjuka familjen just nu och diplomerade dubbelpappan sover efter denna pärs... det här låter ju helt suveränt, men det verkar som vi är lite för sent ute!

Kram från sjuksängen
// Helena
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Hälsa arma dubbelpappan när han kommer till medvetande :!:

Nej då, anmäl dig om du vill och kan, du blir nog inte den sista... :!: Folk får ju liksom anmäla sig igen efter att ha tagit del av vad som gäller - många spontant intresserade får kanske komma på familjärt privatbesök i stället i sommar :wink: :lol:
br

Inlägg av br »

Well, eftersom jag sitter här i USA ( och väntar på en inbjudan till Dr Phil och till Oprah med Anna W som gäst) så hoppas jag att ni får superkul!

Efter mina år i Jämtland vet jag att vårvintern är den bästa tide...........
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
Hege

Inlägg av Hege »

Kanske kan jag komma med, och "föreläsa" lite om hjärnutveckling hos små bebisar, enligt IAHP?

Klarar man av det, på toppan av allt kurande??

Det jag evt. ska berätta är inte tungt, men ofattbart roligt att höra om.
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Vad intressant och kul det skulle vara!
Jag tar gärna den "toppingen" om jag är med på kursen :wink: :D
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Hege, det vore fantastiskt. Jag sätter upp dig på anmälningslistan i vilket fall, så länge :lol:
Hege

Inlägg av Hege »

He-he, föreläsningarna har redan börjat ta form i mitt huvud! :lol:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"