Tankar om tre

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
vanna

Tankar om tre

Inlägg av vanna »

Vi funderar på att försöka få oss en tredje liten fjant. Isak är två år nu och Lillebror fyller snart ett. Planen var ju (i den mån man nu vågar sig på att planera sånt) att pojkarna skulle bli i femårsåldern först. Det är bara det att det känns som om det fattas en unge till i familjen...

Behöver lite råd och tankar :wink:
Vågar man? Orkar man? Hur blir det för storebarnen? Underbart förhoppningsvis att få ett litet syskon men räcker tiden till att se och vara nära tre stycken när det är så tätt emellan?

Någon som vill ge mig erfarenheter, drömmar eller skäl att avstå?
father of sons

Inlägg av father of sons »

:D

Vi kände också att det saknades någon.. :heart:
Pojkarna är nu 2 och snart ett år och vi väntar tredje barnet i februari. Det blir 16 månader och 14 månader mellan barnen. Tätt. Det går bra!

Vet inte hur det kommer bli, men det känns så fantastiskt rätt! Det är en sån gåva. Tror inte att det gör så stor skillnad på två eller tre barn.. Tänk om man begåvats med trillingar :shock:, tre på en gång! Det går det med.Tacka och ta emot de älsklingar som kommer!

Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

father of sons skrev: Tacka och ta emot de älsklingar som kommer!

:D :heart: :lol:

Så tänker jag med. 18 mån mellan 1:an och 2:an och nu när lillprins Lo passerat året är jag svååårt bebissjuk :roll: :lol: Som ngn kloker en sa:
Det FATTAS nån :heart:

/Fjällmor
kokos

Inlägg av kokos »

Och jag är bebissjuk som har en 4,5-månaders. Ja man kan tydligen vara det. :lol: :lol: Jag är däremot inte så sugen på att vara gravid. Kan man komma förbi det, på nåt sätt? :lol:

Nä jag måste verkligen ta och kolla upp det här njur-eländet för jag VILL ha fler barn. Snart.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Jannika

Inlägg av Jannika »

Jo du, den sortens bebissug har jag själv just nu - efter nummer fyra! Det känns verkligen som om det är tänkt att vara en till i vår familj. :D Jag räknar mig till de helt osynska men den känslan har varit stark sedan i somras. OM det skulle bli så gissar jag att vi kommer kategoriseras som de mindre tillräkneliga med kommentarer som: "Vet ni vad preventivmedel är?", "Tycker ni inte att det räcker nu?" osv men det kan man ju inte ta någon som helst hänsyn till. :lol:

Vi har 16 mån mellan 1:an och 2:an och 23 mån mellan 2:an och 3:an. Vi har varit hemma båda föräldrarna de första månaderna tills alla rutiner sitter som det ska. Det har varit toppen! Att få bebis nr tre har överlag varit en räkmacka tycker jag. DET skulle jag inte oroa mig för.

Själv är jag först av fyra syskon med 10, 12, och 20 år mellan! Jag tyckte det var bra när jag var liten. Den varianten kräver förstås att man startar igång tidigt och inte som jag sparar allt till sist, haha! Inget är fel eller dåligt. Syskon är alltid en gåva oavsett när de kommer tror jag.

Kram Jannika
miniz

Inlägg av miniz »

Hos oss är vi också snart klara för nr.3. Flickorna är 1 och 3 år och här fattas också någon...

Maria.
vanna

Inlägg av vanna »

Tack så mycket för uppmuntran och erfarenheter!

Jag måste erkänna att vi redan börjat jobba lite på en Trea nu. Eftersom jag är trettiofyra så känns det som om tiden börjar bli lite utmätt. Om jag finge önska, och känna mig modig, skulle jag vilja ha tre ungar tätt och sen en liten sladdfyra längre fram. Men sånt kan man ju inte alltid råda så lätt över själv.

Man får tacka och ta emot de älsklingar som kommer :heart:
Tack för den meningen!
J och Å

Inlägg av J och Å »

För vår del hade de gärna varit ännu tätare. 2 år och 3 månader. Men kunde inte pga problem med foglossning.

Och någon mer grav. fixar inte min kropp.

Men skulle gärna vilja var ännu större familj. Men det finns så många barn som behöver ett hem, och det är nog vår tanke.
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Åsa R

Inlägg av Åsa R »

Vår minsta är snart 8 månader och både min man och jag känner starkt att det saknas någon i vår familj :D Om vi kan så blir det absolut en trea, gärna i slutet på nästa år...

Och vet ni, för oss har Anna och Barnaboksfilosofin en stor del i det! Alla är utvilade, vi hjälps åt med vardagsbestyren och har koll på vardagsrutinerna så att vardagen funkar i princip gnisselfritt. Vi lägger energin på rätt saker och det ger oss såklart tid och ork att längta efter en till :wink: :D Förstår att de familjer där vardagen är kaos har svårt att tänka sig många barn... :(

De politiker som vill att svenska familjer ska skaffa fler barn borde predika Annas filiosofier, det skulle absolut ge bättre effekt än alla ekonomiska lösningar i världen!
Åsa R
Mamma till fantastiska Leo dec -02 (SHN-kurad vid 4-mån) och Jane mars -06.
Carina-71
Kontakt:

Inlägg av Carina-71 »

:P

Ojojojoj
I den här tråden ska nog inte jag stanna för länge i :wink: :lol:
Då kanske jag får för mej att vi ska ha en 5-e :!: :shock: :!:

Nej, min kropp pallar inte heller för en till graviditet.

Kram :heart: Carina

:heart: Sandra -91 Styvdotter
:heart: Emil -92, Barnaboken
:heart: Malin -98, Barnaboken
:heart: Hanna 050807. ?r nu kurad och sover gott!

\:D/ Foton \:D/
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Mammut uttryckte en gång att trean var "pricken över i" :wink:

Här blir det ingen trea, sambon vägrar :cry:

Lycka till! :D
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Jannika

Inlägg av Jannika »

Då blir fyran grädden på moset och löken på laxen! :lol:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"