The Gastsjö Camp - 22-26 mars 2007

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Jag hänger gärna med och kommer ilande, så skriv upp mig snarast :D
Säg bara till vad jag ska göra och fixa och trixa :wink:

KRam
Sophie
Sessan

Inlägg av Sessan »

Har pratat med gubben, vi kommer gärna :lol: \:D/

/ kram Sessan
Father A
Kontakt:

Inlägg av Father A »

:D Det låter kanon kul :thumbsup:

Jag fick höra så mycket om hur härligt det var i Gastsjön när min kära sambo kom hem från kurande kursen, så det skulle vara trevligt och få uppleva live :D

Jag får kolla med henne om vi kan få i hop det och komma med :!:
Pappa till två oktober pojkar, en -05 och en -07 Nu även en söt flicka i maj -09
johanna

Inlägg av johanna »

Vi skulle också vilja komma!! Tror barnen skulle tycka det var jätteskoj!
Maken vill säkert också med, men jag anmäler mig, Patricia och Nicolas så länge!

Min kusin och hennes tjej med två barn (Arthur 4 och Agaton, född på min fölsedag 4 okt i år!!) vill också hänga på. (Det var dom , du minns, som skulle få din SHN-bok, men det bidde ingen bäbis, då, ifjol....men nu har det kommit en ny!)

Sen om vi kanske bara kan komma från fredag till söndag pga. skola och jobb, så kanske det är OK ändå?
Låter helmysigt!
*35 år, en tjej på 11 år, en pojke på 8 år och en äkta man på 43!*
johanna

Inlägg av johanna »

Min kusin och HANS tjej skulle det ju vara!!! :lol:
*35 år, en tjej på 11 år, en pojke på 8 år och en äkta man på 43!*
Mamma til Isak f.30.03.06

Inlägg av Mamma til Isak f.30.03.06 »

Ja! :heart: Eg skulle veldig, veldig gjerne komma og gjerne verta dipl. kurar!!
Blir litt langt å åka for Isak så det får venta til sambon har mer ledigt frå jobben! (bor utanfor Bergen) Men får eg komma einsam så er eg glad. (Skal sjekka litt først berre, men skriv meg opp!)
Så fint av deg å opna heimen, Anna!
/Anette
Jannika

Inlägg av Jannika »

Åh, vad ROLIGT! Jag skulle gärna vilja lära mig bli "kurare" på riktigt. Är annars Andreas specialité. Samt ÄNTLIGEN få uppleva Gastsjön live! Intresseanmälan gjord, eller?

Glada, uppspelta kramar Jannika
kvacke

Inlägg av kvacke »

Vi kommer!! :lol:

Mannen sa JA och jag blir så glad :lol: :lol:

Räcker detta som anmälan? Hojta om jag ska hjälpa till med nåt, vad som helst!
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag skulle gärna vilja jag med, men vet inte än om det är praktiskt genomförbart - ekonomiskt och så.. :oops: Skall pejla läget lite försiktigt här hemma! 8)

Är då i samma läge som Linda - två sötsaker, varav minioren då omkring tre månader..?

Är ni redan för många..? :shock: Lat som jag är har jag inte räknat trådens alla anmälningar - :oops: såg hela tråden först nu! :shock:
blomman

Inlägg av blomman »

Åhh, vad jag vill också komma! :)
Vet att sambon alltid har massor på jobbet, men mina barn är ju så "stora" så vi kanske kunde åka själva. OM vi får plats förstås. Får vi det?? :?:
Hade varit sååå kul!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Kära nån, vilken alldeles otroligt ögonblicklig, varm respons :!: :lol: Redan nu, första dagen, är den presumtiva kvoten intresserade fylld... Sånär som på kurbebisarna med ömma.

Jag är överväldigad :lol: Tack kära alla för er värme, för att inte säga glöd :lol: :lol:

Så måste jag därför snarast precisera mig en smula :!:

Detta är vad jag tänker mig med The Gastsjö Camp (som förhoppningsvis kan bli ett årligen återkommande event):

Diplomerade kurare skulle lära upp x antal nya. Två bebisar skulle kuras och ett litet Skräp fungera som demonstrations-standardmodellare. En liten kurs skulle alltså vara inbakad i det hela, så att x nya kurare kunde Diplomeras.

Till skillnad från sist skulle ömma partners och små SS (Säkra Sovare) dem tillhöriga också vara välkomna. Barnen enbart för mitt nöjes skull :lol: :lol: Skämt ( :?: ) åsido, jag vill träffa små barn, lära mig saker, studera, observera, kackla och fortlöpande diskutera med de ömma och övriga intresserade kring Barnaboksfilosofin och diverse uppkomna gemensamma iakttagelser och tankar :wink:

Folk jag alltså hemskeligen inte inbjuder den här gången är äldre barn. Jag tänker mig max två barn per familj, i undantagsfall tre (om man har tvillingar) varav äldstingen är max tre, tre och ett halvt år och kan sova i barnresesäng. Vi får härbärgera de "stora" Säkra Sovarna i sina barnresesängar på Logen, med ett föräldrapar som vakt i sovrummet där, och de små i sina barnvagnar på De Nios Hus, där Pölen kommer att vara vattenfylld och vi inte vill ha några små nattspringare med längtan efter för mycket blöta :shock: :!:

Så jag är rädd att några av er som anmält ert intresse faller ifrån - men då ska ni veta att somrarna i Gastsjön brukar vara ganska så välfyllda av barnfamiljer på besök. Det är bara att komma och hälsa på :!:

Invitationsönskemål alltså för The Gastsjö Camp i vårvintern:

:arrow: Diplomerade SHN-kurare - med eller utan öm partner - som är beredda att lära upp några nya SHN-kurare
:arrow: Någorlunda aktiva, "kända" forumister - med eller utan öm partner - som är beredda att låta sig utbildas till SHN-kurare med ambitionen att hjälpa andra framöver
:arrow: Tillhörande SS-barn upp till 3,5 år med resesäng
:arrow: Tillhörande små Skräp som sover i barnvagn med larm
:arrow: En då 5-6 månaders katastrofbebis i behov av SHN med medföljande en stycken öm
:arrow: En då 8-9 månaders dito

Det kanske låter som rena kursgården (den här gången också) men så är det inte tänkt - vi skulle framför allt träffas, ha kul, lära känna varandra (ännu mer) och njuta de små barnen. Men också förena nytta med nöje och utbilda några SHN-kurare - kan de någonsin bli för många?!

Fundera, tänk och planera, och återkom sedan med mera bastanta anmälningar, om man säger :lol:

:!: Sessan, kära initiativtagare - jag ålägger dig att skapa en ny tråd här på Kackelforum med rubriken ANMÄLAN till THE GASTSJÖ CAMP 22-26 mars, typ :lol: Vad sägs om det förtroendeuppdraget :?: :lol: Tack, säger jag :!:

Tack, tack och VÄLKOMNA :heart:
Senast redigerad av annawahlgren den mån 13 nov 2006, 17:28, redigerad totalt 1 gånger.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
miniz

Inlägg av miniz »

Vad du är fin, Anna!!!

Jag skulle jättegärna kommit, men är långt borta då, men om detta är något som återkommer, återkommer också jag!

Ha det så trevligt med era skrikungar ni :wink:

Kramar Maria

Mamma till en treåring och en ettåring.
J och Å

Inlägg av J och Å »

Faller vi in under kategorierna? Vi är ju fem, två stora stora skräp maken och jag. Mina och Lisen då 9 månader och Kungen som fyller 3 den 26 mars.

Missade ju i somras och vill så gärna komma.
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vad kul!

Jag vill gärna komma om det finns möjlighet! Jag kommer ensammen i så fall, för barnen ligger lite utanför ramarna, och förresten vill jag helst åka utan familj 8) .

Ligger datumet fast? Vi har en fjällvecka planerad två veckor tidigare (4-11 mars), men jag ska försöka skjuta på den så att jag kan komma direkt ffrån Funäsdalen till Gastsjön!

Kram från Åsa
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Okidki - då har jag läst, och funderat :-k och kommer så här med en bastant anmälan :D

Anmälan avser mig och en liten (hoppas jag om allt går bra :!: ) på fyra månader, i vagn :!:
Som diplomerad kurare :D vill jag gärna vara med och "lära upp" en ny kull (VILKEN ära!) men kanske får jag svårt med att vara vaken hela nätterna som brukligt är, då jag har en liten skrutt... Kan kanske kompenseras dagtid [-o<

Längtar i alla fall redan...
Till er som inte varit där - Gastsjön är oförglömligt :!:

KRAMAR Mia :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"