Kära nån, vilken alldeles otroligt ögonblicklig, varm respons

Redan nu, första dagen, är den presumtiva kvoten intresserade fylld... Sånär som på kurbebisarna med ömma.
Jag är överväldigad

Tack kära alla för er värme, för att inte säga glöd
Så måste jag därför snarast precisera mig en smula
Detta är vad jag tänker mig med The Gastsjö Camp (som förhoppningsvis kan bli ett årligen återkommande event):
Diplomerade kurare skulle lära upp x antal nya. Två bebisar skulle kuras och ett litet Skräp fungera som demonstrations-standardmodellare. En liten kurs skulle alltså vara inbakad i det hela, så att x nya kurare kunde Diplomeras.
Till skillnad från sist skulle ömma partners och små SS (Säkra Sovare) dem tillhöriga också vara välkomna. Barnen enbart för mitt nöjes skull

Skämt (

) åsido, jag vill träffa små barn, lära mig saker, studera, observera, kackla och fortlöpande diskutera med de ömma och övriga intresserade kring Barnaboksfilosofin och diverse uppkomna gemensamma iakttagelser och tankar
Folk jag alltså hemskeligen inte inbjuder den här gången är äldre barn. Jag tänker mig max två barn per familj, i undantagsfall tre (om man har tvillingar) varav äldstingen är max tre, tre och ett halvt år och kan sova i barnresesäng. Vi får härbärgera de "stora" Säkra Sovarna i sina barnresesängar på Logen, med ett föräldrapar som vakt i sovrummet där, och de små i sina barnvagnar på De Nios Hus, där Pölen kommer att vara vattenfylld och vi inte vill ha några små nattspringare med längtan efter för mycket blöta
Så jag är rädd att några av er som anmält ert intresse faller ifrån - men då ska ni veta att somrarna i Gastsjön brukar vara ganska så välfyllda av barnfamiljer på besök. Det är bara att komma och hälsa på
Invitationsönskemål alltså för The Gastsjö Camp i vårvintern:

Diplomerade SHN-kurare - med eller utan öm partner - som är beredda att lära upp några nya SHN-kurare

Någorlunda aktiva, "kända" forumister - med eller utan öm partner - som är beredda att låta sig utbildas till SHN-kurare med ambitionen att hjälpa andra framöver

Tillhörande SS-barn upp till 3,5 år med resesäng

Tillhörande små Skräp som sover i barnvagn med larm

En då 5-6 månaders katastrofbebis i behov av SHN med medföljande en stycken öm

En då 8-9 månaders dito
Det kanske låter som rena kursgården (den här gången också) men så är det inte tänkt - vi skulle framför allt träffas, ha kul, lära känna varandra (ännu mer) och njuta de små barnen. Men också förena nytta med nöje och utbilda några SHN-kurare - kan de någonsin bli för många?!
Fundera, tänk och planera, och återkom sedan med mera bastanta anmälningar, om man säger

Sessan, kära initiativtagare - jag ålägger dig att skapa en ny tråd här på Kackelforum med rubriken ANMÄLAN till THE GASTSJÖ CAMP 22-26 mars, typ

Vad sägs om det förtroendeuppdraget

Tack, säger jag
Tack, tack och VÄLKOMNA