Behöver lite råd

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej! :D

Här kommer hopp och tröst! Jag mådde kasst (KASST alltså) de två veckorna runt BF. Huvudvärk, illamående, svullen mm. Ashögt blodtryck, men ingen sånt i urinen som betyder att det är havandeskapsförgiftning. Sen gick det över. :shock: :D . Från en dag till nästa. Tre dagar senare kom Anton :heart: :lol: . Fast du har ju ett tag kvar, så jag hoppas att bebisen vill bo kvar lite till. Jag var ju 12 dagar efter bf så för oss var det dags då.

Men åter till saken: det fanns ingen förklaring till mitt må-dåligt. Barnmorskan visste varken från eller till, men lät mig komma in varannan/varje dag då och kollade mig. Vi tänkte att det nog var ett litet virus ändå. Som gick över.

Så jag hoppas det är så för dig med. Att det går över lika oförklarligt som det började :!: . Usch vilken dålig tröst, men ändå. Kram :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tycker inte jag. Att du skulle vara kass på att trösta. [-X Just nu går jag på alla dessa "jag har varit med om liknande" - historier, s.a.s. :heart:

Vad tycks om detta då:

20 minuter i mild bastuvärme, och jag får en välsignad paus på ett par timmar från värken. :shock: :D Vad gör man? Bosätter sig i bastun..? :roll:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hej Päivi :heart:

Har inga teorier eller erfarenheter att bidra med här men jag kan inte låta dig ha en sån här tråd utan att klampa in och uttrycka min förhoppning om att du snart skall slippa denna hemska huvudvärk :(

Tycker du skall bo i bastun :wink: Sätt en liten klocka i ett snöre, fäst klockan utanför dörren och ha snöret i handen så kan du ringa efter maken ifall du behöver nåt (ex. fläkt med palmblad eller svalkande (alkoholfri) drink :wink:

Skämt åsido, tänker på dig kära Päivi :heart:

Stor kram från Nancy
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

:lol:

Mitt råd är att ta det riktigt lugnt och vila/basta precis så mycket du behöver. Om du har väldigt högt blodtyck är det som sagt viktigt att kontrollerar äggvita i urinen så att det inte är havandeskapsförgiftning, men det utgår jag från att du gör regelbundet hos din bm. Bra att de har koll på dig.

Hoppas att du mår lite bättre snart och att du kan "vila bort" det värsta.

Kram :heart:
Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej :D
Måste höra hur det blev med din huvudvärk - har det gett med sig, eller får du attacker fortfarande :?:
Hade tokmigrän själv igår, och i dimmorna låg jag då och funderade på hur du mådde... Mår bra idag, men känner mig lite mör :roll:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tack Mia, det är över för min del nu! \:D/ Det tog drygt två veckor att bli av med - vad det nu var - :evil: , men nu har jag haft två helt huvudvärksfria veckor, så det finns allt hopp om att resten av graviditeten får löpa tiden ut utan några nya anfall... :roll:

Hoppas verkligen att du mår bättre också - finns inget så otrevligt som bliztkrieg i huvudet - möjligen foglossning då...

Tänker på dig!

:heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Päivi skrev: Hoppas verkligen att du mår bättre också - finns inget så otrevligt som bliztkrieg i huvudet - möjligen foglossning då...
Tack själv, Päivi :heart:
Och foglossning - ja, det har jag haft sen vecka 14 sisådär :roll:
Det är tur att det finns en ände på det här :wink: :D
Skönt att din huvudvärk är borta :D
Hoppas det fortsätter så!
Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
marie-d

Inlägg av marie-d »

Jag har haft migrän vid båda graviditeterna. HAr haft det vid ett tillfälle innan jag fick barn.
Alvedon är inga problem att ta fick jag till svar. Tyvärr hjälpte det inte för mig. Ett råd är att ta det lugnt och vila så mkt det går.
Under min andra gravidietet hade jag en period migän varje vecka. Varje anfall höll sig ett par dagar. Första graviditeten var det endast några veckor som jag hade huvudvärk+migrän. Det kan vara hormonellt betingat och då är det inte mkt att göra. Tabletter är ett nästan ett måste vid migränanfall. Läkarna vet vad man kan ta.
Son f?dd juli -04
Son nr 2 f?dd i april -06
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"