Jag sitter här och undrar om jag håller på att utveckla svår hypokondri, eller om det verkligen är nåt...
1) Förra veckan spenderade jag och min man en långhelg i Prag to - tidig måndagmorgon. Vi var försiktiga med traskandet, eftersom jag har foglossning - dvs tog många och långa pauser, ofta, och så fort som jag kände minsta signal åt att det behövdes.
2) I onsdags hade jag mensliknande molvärk i ryggen från halvsju på morgonen till halvsex på kvällen med 2,5 - 3 timmars jämna mellanrum
De tog alla prov som finns, kollade bebisen med CTG, UL, och allt var bra, förutom att urinprovet visade en förhöjd mängd vita blodkroppar. Nu var ju inte det urinprovet lika tillförlitligt som ett morgonurinprov, så trots att de - två timmar senare - tog ett nytt och skickade till labb, tog jag själv ett morgonurinprov på torsdagmorgon (inte kissat på nästan fem timmar), och tog den till min egen BM. Har inte fått några provsvar än.
3) Igåreftermiddag/kväll kände jag att vristerna - inte vaderna alltså - kändes svullna, och det gjorde lite ont när jag gick omkring. Inte annars. Gick och la mig med huvudvärk.
4) Nu på morgonen är huvudvärken borta, men det där med svullna vrister som gör lite ont medan jag går återstår.
Så vad säger ni? Är det något att bry sig om, eller är allt bara en efterreaktion på Pragresan..?
Jag vill inte framstå som en hysterisk mamma, som ringer barnmorskan hela tiden för minsta lilla... så jag vill gärna höra lite åsikter. Inte för att jag kan ringa BM idag - söndag- ändå... planen är att vila under dagen, och se vad som händer. Jag är i vecka 30.
Tacksam för tankar!