Hej!
Nu var det 2 v sedan jag sist skrev och tyvärr är det FORTFARANDE inte tal om några 6 h sammanhängande nattsömn än mindre ÅTTA

. Det har blivit "bättre", men vi är inte där än

.... #-o
Den senaste veckan har nätterna sett ut på följande sätt (jag minns inte alltid vilka dagar jag väckte resp han vaknade själv):
Natt till 16/10: Nattmål kl 03. Vaknar sedan kl 06.15.
Natt till 17/10: Nattmål kl 03. Vaknar sedan kl 06.00.
Natt till 18/10: Nattmål kl 03 . Vaknar sedan kl 06.10.
Natt till 19/10: Nattmål kl 03.35 \:D/ (här vet jag att jag avvaktade att väcka honom för att se hur länge han sov). Vaknar sedan kl 06.45 (han väcks av mig). EN PERFEKT NATT!!
Natt till 20/10: Nattmål kl 03.45 (även denna natt avvaktar jag för att se hur länge han sover). Vaknar sedan 06.40 (vaknar själv).YES!!!!
Natt till 21/10: Nattmål kl 03.10(suck, ett tillbakaslag). Vaknar själv 06.15.
Natt till 22/10: Nattmål 03 (maken matar honom i sömnen). Maken förstod inte att han skulle avvakta att ge mat utan var inställd på att ge mat i sömnen vid 03 (misskommunikation...). Denna natt vaknar han dessutom ytterliggaren en gång vid 05-tiden, men hade jag haft honom i vagnen så hade jag förmodligen kunnat vagna bort uppvaket. Han brukar nämligen inte vakna upp 2 ggr per natt. Han dricker inte mycket utan somnar om och vaknar 07.10.
Hela denna vecka har vi varje kväll omkring 23 (ej senare) givit honom en flaska i sömnen och den har han druckit upp (ca 125 ml). Man kan väl se denna slurk som en sista nattslurk. Dessförinnan har han ätit 4 mål på dagen. Vi har lagt honom för kvällen mellan 19-19.30 och han har somnat in fint
(med lite skrik förstås).
Vad kan jag mer säga..? Han brukar dricka ca 600 ml (omkring 135 ml per mål)och jag kan inte se någon möjlighet att få i honom mer
på dagen (totalt på dygnet ca 800 ml).
Egentligen borde han klara sig utan mat i 8 h nu när han är 8 veckor (enl Anna i alla fall), vilket skulle innebära 23-07, men det känns HELT ORIMLIGT eller hur? Jag fattar inte hur ni gör???? Idagsläget skulle jag vilja ge sista slurken vid 22-tiden (jag vill ju också sova..) och önska att han sov till 04. Morgon kl 06.30.

Vad skall vi göra? Skall vi börja ha honom i vagnen om natten och minikura honom? Vagna om han vaknar vid 03?
Han kan fortfarande inte vara vaken i mer än MAX 1,5 h och då får vi alltid bära honom de sista 20 min. Redan efter 1 h börjar han bli trött.
Bortsett från det jag skrivit ovan så fungerar dagarna mycket BRA! Han har ju sina sömnskarvar som jag kämpar med, men oftast fixar jag dem! Han växer och frodas. Ler mot oss och är nyfiken. Sover natt från 19 och sover lugnt fram till morgonen (med matpaus). Egentligen kan vi inte klaga...... Han är ju bara 2 månader...
Ser fram emot era synpunkter!
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06