I dag har hon varit nästan sitt vanliga glada, sprudlande jag, men igår var hon en gnällfia av största slag. En ny tand tittade upp så jag antog att det kanske bidrog till det extremt dåliga och klängiga humöret. Men kanske kan magen också ha varit lite krånglig
Svart bajs?
Svart bajs?
Elsa har hela dagen bajsat kolsvart bajs, nån som vet vad det kan bero på?
I dag har hon varit nästan sitt vanliga glada, sprudlande jag, men igår var hon en gnällfia av största slag. En ny tand tittade upp så jag antog att det kanske bidrog till det extremt dåliga och klängiga humöret. Men kanske kan magen också ha varit lite krånglig
(Har inte gett henne blåbär så det kan inte vara det som påverkar, dock mkt katrinplommon, men det har jag ju gjort länge utan svart bajs...)
I dag har hon varit nästan sitt vanliga glada, sprudlande jag, men igår var hon en gnällfia av största slag. En ny tand tittade upp så jag antog att det kanske bidrog till det extremt dåliga och klängiga humöret. Men kanske kan magen också ha varit lite krånglig
Jenny, mamma till
Elsa
25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri
18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
Elsa
Siri
Bilder på Elsa och Siri!
Nää, ingen blodpudding än
Bara purémat än så länge...
Jenny, mamma till
Elsa
25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri
18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
Elsa
Siri
Bilder på Elsa och Siri!
Hmmmm, är det helt kolsvart, som lakrits alltså? Då tycker jag att en doktor ska titta på henne faktiskt, lakritsfärgad bajs kan bero på en liten blödning högt uppe i tarmsystemet (oftast av helt godartad karaktär hos barn dock) och det bör bedömas i så fall.
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
Nu var det inte mitt barn som bajsade svart men jag vill bara säga: Mammamy, vilken klippa du är! Du har verkligen koll på allt! \:D/ =D>
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Det var helt svart, men efter 2 svartbajsningar så blev det brunt igen. Bör jag ändå gå till läkare?
Jenny, mamma till
Elsa
25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri
18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
Elsa
Siri
Bilder på Elsa och Siri!
Avvakta du, men kommer det en laddning lakrits i blöjan igen så spara den och ring vådcentralen direkt, eller barnmottagningen. Det fixar sig! Händer inget mer bör du kanske nämna det på nästa BVC-träff med distriktssköterskan också, är aldrig fel att det finns en uppgift om detta i Elsas journal. Känn lugnet så länge!
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!