Svart bajs?

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
JH
Inlägg: 861
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 17:10
Ort: Södermalm - Stockholm

Svart bajs?

Inlägg av JH »

Elsa har hela dagen bajsat kolsvart bajs, nån som vet vad det kan bero på?

I dag har hon varit nästan sitt vanliga glada, sprudlande jag, men igår var hon en gnällfia av största slag. En ny tand tittade upp så jag antog att det kanske bidrog till det extremt dåliga och klängiga humöret. Men kanske kan magen också ha varit lite krånglig :? (Har inte gett henne blåbär så det kan inte vara det som påverkar, dock mkt katrinplommon, men det har jag ju gjort länge utan svart bajs...)
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
liw
Inlägg: 941
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 09:47
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av liw »

Har hon ätit blodpudding kanske :D Då blir det svart och geggigt...
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
JH
Inlägg: 861
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 17:10
Ort: Södermalm - Stockholm

Inlägg av JH »

Nää, ingen blodpudding än :D Bara purémat än så länge...
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
liw
Inlägg: 941
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 09:47
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av liw »

Hmm nä då vet jag faktiskt inte...
Men du testa lite blodpudding uppvärmd i lite mjölk, de små brukar älska det! :D
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
mammamy
Inlägg: 632
Blev medlem: lör 27 nov 2004, 12:27

Inlägg av mammamy »

Hmmmm, är det helt kolsvart, som lakrits alltså? Då tycker jag att en doktor ska titta på henne faktiskt, lakritsfärgad bajs kan bero på en liten blödning högt uppe i tarmsystemet (oftast av helt godartad karaktär hos barn dock) och det bör bedömas i så fall.
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
mammamy
Inlägg: 632
Blev medlem: lör 27 nov 2004, 12:27

Inlägg av mammamy »

Glömde säga, spara en blöja med lakritsbajset att ta med till doktorn om det blir aktuellt! :D Alltid bra att ha och visa upp!
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
liw
Inlägg: 941
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 09:47
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av liw »

Nu var det inte mitt barn som bajsade svart men jag vill bara säga: Mammamy, vilken klippa du är! Du har verkligen koll på allt! \:D/ =D>
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
JH
Inlägg: 861
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 17:10
Ort: Södermalm - Stockholm

Inlägg av JH »

:D Tack mammamy! :D

Det var helt svart, men efter 2 svartbajsningar så blev det brunt igen. Bör jag ändå gå till läkare?
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
mammamy
Inlägg: 632
Blev medlem: lör 27 nov 2004, 12:27

Inlägg av mammamy »

Avvakta du, men kommer det en laddning lakrits i blöjan igen så spara den och ring vådcentralen direkt, eller barnmottagningen. Det fixar sig! Händer inget mer bör du kanske nämna det på nästa BVC-träff med distriktssköterskan också, är aldrig fel att det finns en uppgift om detta i Elsas journal. Känn lugnet så länge!
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"