Min lille son är 4 månader (den 8 oktober) Och han har i drygt 1 veckas tid börjat äta oftare om nätterna, ibland snuttar han och ibland äter han! Men nu börjar jag bli "rädd" att han använder mig som tutte!!?? Först tänkte jag att det var en tillväxtfas ,men det brukar väl inte hålla på så länge??
Sen har jag även märkt att han äter mkt kortare stunder om dagarna - är det kanske för att han är nyfiken på omvärlden? eller så blir han kanske mätt fortare? Men det är ändå kämpigt om nätterna...
Måste man köra en kur eller finns det ngt mellanting man kan använda sig av? Ska verkligen bebisar som är 4 månader kunna sova hela natten? Och tänk OM han är hungrig?tänk om han inte blir mätt på min mjölk?
Sen att man ska ha fasta rutiner, är det väldigt viktigt lr? att man gör samma saker varje dag? för vissa dagar är man ju ute mer än andra dagar, ibland är det babysång och ibland öppna förskolan och vissa dagar är man så trött av att inte ha fått ngn sömn, så då är man bara hemma!
ja jag är riktigt kluven hur jag ska göra!! Men snart går jag på knäna, är trött och har huvudvärk varje dag