BF om en vecka och jag har fortfarande inte " gått hem" från jobbet. Alla på jobbet klappar mig på ryggen och säger "vad duktig du är", "att du orkar" etc. etc.
Min situation (sedd ur mitt perspektiv): jag har ett sitt-jobb framför datorn. Krävs ingen direkt energi att knappa på tangenterna. Hemma väntar desto mer att göra (ta hand om en 1½ åring, laga mat, städa etc. , som pappan - by the way - utför bra!
Förra graviditeten blev jag mer eller mindre tvingad att gå hem, då alla på jobbet, vänner och familj tjatade så på mig. Satt då hemma, gick över tiden 8 dagar och höll på att dö av tristess. Blev uppstressad då jag satt mest och funderade över hur förlossningen skulle bli.
Jag vägrar att se mig själv som ett offer och anser inte att graviditet är en sjukdom, för JAG mår ju bra. Visst känner jag mig något tröttare då och då, men det hade jag nog gjort ändå med tanke på det fina höstvädret
Igår fick min man ett utbrott (han var på dåligt humör) och sa bla. att han kommer hålla mig ansvarig om det blir komplikationer runt förlossningen pga att jag "inte orkar".
Snälla kom med råd, är det så att jag tar mig vatten över huvudet, eller skall jag lyssna på vad alla andra säger. Är jag självisk
Trevlig helg på er.