Jag vet inte vad jag ska göra, jag tror att jag fastnat i vagningsträsket om dagarna...
I början när jag vagnade fungerade det hur bra som helst; inget trassel alls utan hon visste vad som gällde å somna så snällt (å jag slutade vagan INNAN hon somnade). Men de senaste dagarna har det varit supersvårt att få henne å komma till ro, jag fattar ingenting.
Problemet kommer framförallt på det 3:e passet, då hon ska sova vid 18-tiden. Hon är trött (å mätt) men när jag lägger ner henne kommer hon helt enkelt inte till ro utan börjar gruffa å böka å till slut gråta efter att jag vagnat å gått därifrån. Jag går dit igen, lägger tillrätta å vagnar, hon lugnar direkt ner sig. Jag vagnar ett litet tag å går sedan därifrån. Å så samma visa igen. Och igen. Och igen..... Det har hänt att jag vagnat i över 1 timme av hennes 2-timmars lur (jag ger mig inte, utan fortsätter tills hon somnar eller tills tiden är "ute" så att säga då jag tar upp henne med glad min). Hon har kanske somnat in i 20 minuter för att sedan vakna. Sedan kan hon somna när det är 30 mintuer kvar på hennes lur. Eller så sover hon i 5-10 mintuer i taget..
Jag springer inte dit direkt utan jag väntar å lyssnar på hennes gråt för att se om de avtar men det gör de VÄLDIGT sällan utan blir bara värre å värre.
VAD GÖR JAG FÖR FEL HELT PLÖTSLIGT??
Slutar jag vagna för tidigt?
Hur länge ska jag låta henne gråta?
Jag tycker själv att jag har rätt attityd; jag är bestämd å vagnar inte "mesigt" utan med ordentliga tag.
Kan tillägga att jag införde standardmodellen för ca 2 veckor sedan på det fungerar jättebra i övrigt (hon e 7 veckor imorgon).
OJ, det blev låååångt det här. Sorry för det men ajg ville ge hela historien. Hoppas att någon kan ge mig lite hjälp på väg.
Tusen tack i förväg