I fredags drog vi igång SHN-kuren och det har verkligen gått över förväntan för oss
Så till mitt problem: dagarna (som för så många har jag förstått). Har varit ute och gått med henne alla lurar utom 1 och det har tagit 10-15min för henne att somna och hon framstår som ganska ledsen. Jag lägger tillrätta på mage, har buffat lite som markering och sen ramsat när jag börjar gå. Känns som att hon emellanåt verkligen tar ramsan, men skriker igång sig sen ändå. Det står ju väldigt lite om daglurarna i SHN-boken, men som jag förstår ska man inte behöva buffa, ramsa etc. när man är ute och promenerar. Men om barnet frågar/skriker då? Idag vaknade hon dessutom 30 min före "utsatt tid" när hon skulle sova 1,5 tim, men hon protestesterade inte alls så hon fick ligga kvar på mage tills det var tid för uppvak. När bör daglurarna sitta?
Vill gärna att hon ska kunna sova inomhus på dagarna också, men är det kanske bäst att vänta med det tills schemat satt sig lite mer? Försökte sova inne igår förmiddag, men det vart ledsen gråt i 20 min (ok när jag vagnade, men jätteprotest när jag slutade).
Min dotter är 6 månader och schemat ser ut så här:
8.00 vakna
8.15 äta (amma)
9.30-9.45 sova
11.45 äta (lite puré, dessert & amma)
12.30-14 sova
15.15 äta (amma)
16.15-17 sova
18.45 äta (gröt)
19.30 slurk
20 sova
Vore glad för lite ord på vägen! Tack på förhand.