INGEN i min ankomstgrupp ska köra standardmodellen!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Lillamolntuss

INGEN i min ankomstgrupp ska köra standardmodellen!

Inlägg av Lillamolntuss »

Ska bli mycket spännande att följa alla efteråt och se hur de tycker att livet flyter på då bäbis kommit i mars.

Men jag lär inte få höra några sanningar antar jag. Alla vill ju försvara sitt förhållningssätt. Jag har lärt mig att inte alla tycker att det är så viktigt att få sova själva. Att folk tycker att det är naturligt att livet blir upp och ner. Att folk tycker att det verkar helt hemskt att ha lite rutiner. Att folk tror att dom blir så himla fria och kan agera så spontant om dom gör lite som det faller sig.

En annan sak som slår mig är hur "folk" verkligen tagit till sig att barn inte ska sova på mage pga risken för PSD, men totalt ignorerar risken med samsovning. Är inte det konstigt? :shock:

Och när jag ändå håller på... Hur många är det inte som ber om hjälp och sen ändå fortsätter att göra precis som de alltid gjort. Varför? :shock:
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Håller med, Lillamolntuss.
Det "värsta" är att man nästan inte törs berätta hur man TRIVS med att vara mamma, och NJUTER och hur HÄRLIGT det är - de tror ju att man ljuger som en häst travar - för det SKA inte vara så... :?
Så ibland tiger jag, istället för att få misstänksamma blickar och höjda ögonbryn tillsvar :cry:
Det är tur vi har detta forum :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Miani

Inlägg av Miani »

Jag håller också tyst ibland... :oops: Nyligen var jag och dottern på mitt jobb och hälsade på, och den vanliga frågan kom förstås upp: "Sover hon?". När jag svarade att vi sover som grisar alla tre och att jag visst känner att jag har tid för mig själv på dagarna (när hon sover) och att jag inte håller på och bär och bär på dagarna blev reaktionen att hon måste vara ett så SNÄLLT barn, vilken TUR vi har haft! Orkade inte ge mig in i nån diskussion just då, men jag har reagerat på hur ofta man får den kommentaren om att man har ett ovanligt snällt barn... Om man orkar framhärda och förklara lite om rutiner och annat blir man ofta sedd som en otroligt sträng och rigid förälder. Vad gör man? :shock:
Lycklig mamma till storasyster R född i maj -06 och lillebror I född i maj 2011! Barnaboksbarn båda två.
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Det är så fruktansvärt att kalla ett litet barn för snällt när det är harmoniskt. Vad kallar man då ett disharmoniskt litet barn, elakt :?: :evil:
Miani

Inlägg av Miani »

*frieda*: Jag vet! :( Det är för sorgligt, helt enkelt. Har börjat fundera på vad jag ska säga när jag får den kommentaren. Några tips?? :?
Lycklig mamma till storasyster R född i maj -06 och lillebror I född i maj 2011! Barnaboksbarn båda två.
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"