Att man missade efterlysningen...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
missemurr

napp

Inlägg av missemurr »

Måste rapportera!!

Vi har nu flyttat upp i vårt sovrum i gen till resten av familjen! :D
Lilleman har sovit gott i TRE nätter nu!! :D
Med napp.. :oops:

Livet känns så...annerlunda :shock: när man får sova :!:
man vill liksom ta HELA världen i famnen :!: :!:
Nu ska vi ut och göra stan 8)

Kram till alla som stöttar här och till alla er andra åsså såkalrt!!
kram :heart:
Den STÖRSTA till ANNA som vanligt! :heart: :heart: :heart:
Stolt mamma till Snodden Maj -98 och
lillsnodd Dec -05
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Gott, gott. Och jag hoppas att den lilla kan hålla sin napp i munnen hela långa natten så att letandet efter den inte ställer till det.

Men du vet vad jag tycker - bort med nappen. :heart:

Njut av den goda sömnen för hela familjen

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Kram tillbaka :heart:

Välkommen till lilla nappen-bort-minikuren sedan :lol: :lol: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
missemurr

ur led är tiden...

Inlägg av missemurr »

Så var vi då tillbaks igen... :cry:
Ingen sömn och ingen ork...känner mej HELT slutkörd nu, efter först kurandet, själv, sedan uppföljningsveckan, själv sedan plötsligt 3 nätter med SÖMN!!! :D
Och nu flera nätter med uppvak 1GGR/timmen natten igenom...
Nappen är ju kvar och jag känner att jag har INGEN ork kvar att börja om med kurning och bortplockandet av napp...
ANNA! NÄR kör du igång kursen "Bort med lilla nappen" ??? :oops: :roll:

Suck...en ny dag med sol och vackert höst väder och ingen som helst ork eller lust att göra något överhuvudettaget...
Dåligt samvete för barnen som bara har en trött ledsen mamma :(
lillsnodd Dec -05
lilla mia

Inlägg av lilla mia »

hej!

ta bort nappen! redan ikväll :!: :!: det är bara att slänga bort alla du har. i en soptunna långt hemmifrån. så kan du inte gå och hämta den igen om det skulle krisa. om du tar bort nappen så behöver du bara hålla på två nätter till sen har du förmodligen en pojke som sover!
när han tappar nappen på natten vaknar han. har han ingen napp att tappa så vaknar han inte :o - iaf inte av den anledningen. jag lovar. det går över på två nätter. och förståss ingen napp alls. inte på dagarna heller. då blir det dubbla budskap. :wink:

Lycka till!
Linnéa 30 okt -05 (40+1), kurad vid 10 månader. Ett litet hjärta.
Selma 18 okt -08 (39+3), SM från början. Ett litet gryn.
Elias 17 okt -10 (39+4), SM tänk från start men ändå kurad vid 6 månader. Ett litet hjärtegryn!
Viktor 18 mars -13 (39+0). Alldeles ljuvlig!

- Efter regn kommer solsken! -
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Nej Missemurr nu får du verkligen ta dig i kragen och skärpa till dig :!: :evil: Vill du att lilla barnet sover gott hela natten och så även resten av familjen :?: Om så är fallet så sluta dutta med kur hit och dit, ta tag i det hela genom att slänga alla nappar du har hemma och leta rätt på ATTITYDEN och lägg lilla barnet. Sen får du faktiskt ta två nätters arbete med att hjälpa lilla barnet på traven så att sömnen blir god.

Har du något alternativ :?: :!: Att vara en gnällig och jättetrött mamma är väl helt onödigt när du har lösningen precis framför ögonen.

Ber om ursäkt om detta blev ett surt inlägg men jag är lite sur och besviken på dig som inte unnar dig själv, barnen och maken den goda sömnen.

Så de så!

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, SusanD :wink: :D

:D Läs och lär, Missemurr. Och ta och ställ dig frågan: två tre nätter till av jobb och vak - eller trehundra :?:

:arrow: Barnet glömmer nappen på en natt. Om du gör det.

Annars fungerar det ungefär så här:

Tänk dig att du vore rökare. Och (som alla rökare) hjärntvättad att tro att du BEHÖVDE nikotinet. Och alltså rökverk tillgängligt dygnet om, så att du kunde stilla abstinensen så fort den dök upp. Någon la dig till sängs med cigarrettpaketet i ena handen och tändaren i den andra, så att du inte skulle behöva vara utan möjligheten att röka ens på natten (kanske särskilt inte på natten :?: ). Hur skulle du sova då :?: Du skulle vakna så fort det jädrans cigarrettpaketet slank ur handen på dig, eller tändaren ur den andra, och ve och fasa, om alltihop hade ramlat ner på golvet :shock: :!: Du skulle skrika i panik :roll: För du måste ju KUNNA röka, om och när du behövde. Eller hur :?: Någon måste komma och ordna det åt dig!

Vad är det för smörja att lära ett litet barn :?: :!:

Nappen stör mer och mer ju äldre barnet blir. Den är till lika lite VERKLIG nytta och glädje som cigarretten för en hjärntvättad rökare.

Tro mig. Jag vet :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
missemurr

Inlägg av missemurr »

Förlåt om jag verkar "gnällig"..men det har hänt tråkigheter i familen som gör att det är svårt att ha tålamod och rätt attityd...
Min pappa har fått cancer...ärftlig och nu ska jag in och kolla mig...
Svårt att tänka på annat...
Är tacksam för alla svar och engageman här :heart:
lillsnodd Dec -05
kokos

Inlägg av kokos »

Oj usch vad hemskt. Hoppas verkligen att din pappa får snabb och bra hjälp och att han blir frisk. Och att du får må bra.

Men nu till sovandet: nu är det viktigare än någonsin att ni får ordning på nätterna och att ni får sova. Så snälla - samla kraft - ta bort nappen och kör igen.

Vi duttade lite med nappen innan vi tog bort den vilket gjorde kurandet med stora pojken ganska långdraget. Och när vi tog bort den så trodde vi knappt att det var sant - han glömde den verkligen på EN natt. Dagen efter var det mest vi som var ovana och ville stoppa i en napp så fort han pep, men då insåg vi ju att han kommunicerade och att det är ok för bebisar att låta. Och nappen var slängd så vi kunde inte stoppa i nån och efter några dagar tyckte vi att livet utan napp var kanon!

En massa stärkande kramar - du fixar det här! :heart:
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Åh vad tråkigt Missemurr, jag förstår att det är oro så det stänker om det. Men nu är det ännu viktigare att ni får sova och behöver du hjälp så vet du var jag finns :!: :)

Och du, bort med nappen och se till att ni får sova allihopa.

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"