Skullle behöva höra ett gott råd.
Lilla Victor är förskyld, endast 10 veckor gammal

. Vi fixar det ganska bra med näsdroppar etc och han äter bra (inga kaskader på ett tag nu). Men....pga av snor i näsan som kommer under sömnens gång på dagtid så vaknar han upp och har svårt att komma till ro igen. Detta har medfört att jag inte har hjärta

att ta upp honom efter 1 1/2 timmes sömnluren på fm utan jag låter det gå 2 timmar (då har han fått sova i alla fall ca 1 timma 15 minuter effektivt). Detta gör ju att hela dagsschemat blir ruckat och morgonen har börjat 07.15 istället för 07.00 bla. Har fått väcka honom vid vissa lurar, det känns så trist då han somnar rätt bra (själv) vaknar efter 30 minuter med snuva, tar ca 20 minuter att komma till ro och sover sedan hyfsat och sedan kommer jag och väcker honom

.
Eftermiddagsluren i går som skulle vara i 2 timmar blev bara 1 timme 15 minuter, lillen vaknade efter 30 minuter och det gick inte att komma till ro förrän efter 40 minuter

och sedan somnade han men jag var ju tvungen att väcka honom efter schemat annars hade kvällen och natten blivit så konstig. Känner mig så "sträng".
(upps, blev lite rörig beskrivning kanske...)
Vad ska vi göra
1. Hålla sig strikt till tiderna ändå, för att inte förvirra
2. När han vaknar upp efter 30 minuter suga ut snoret och försöka få lillen att somna igen
3. Anpassa sömnen i nuläget , precis som jag gör
4. Är det ok att gå tillbaka till 1 1/2 timmas sömn på fm igen direkt eller bör det ske succesivt med 15 minuter i taget
Tacksam för råd

Yvonne
Victor född 28 juni 2006.
Simon född med snitt 5 februari 2009
Tur att vi blivande föräldrar och blivande barn har en Anna Wahlgren.