Nu var det ett tag sen jag var inne på den här sidan, för allt har funkat bra hemma. arvid har nu hunnit bli 1 1/2 år och går nu på dagis sen 4 veckor tillbaka på 50%... Han lägger sig kl 18.30 / 19.00 för natten och har alltid , mer eller mindre, sovit hela nätterna till ca 6.30 (har försökt förlänga men det går inte). På dagen sover han 12.00-13.30 ca.
Det som har hänt nu är att de senaste 4 dagarna har han vaknat till många gånger på natten och skrikit rejält, men somnat om själv. Igår vaknade han kl 21 och var helt förstörd. vi gick in och ungen var alldeles blöt av svett. så jag tog upp honom och tog av honom pyjamasen och bytte blöjor. Men han var helt hysterisk så för att försöka lugna honom så tog jag ner honom till undervåningen så han fick sitta lite i soffan hos mig...efter ett tag lugnade han ner sig, men så fort jag gick uppför trappan igen mot hans rum så började han igen. jag gick in och la honom i alla fall och ramsade ut, och arvid skrek argt/lesset i kanske några min innan han somnade. Men under nattens lopp så vaknade han säkert till minst 7 gånger och skrek men somnade snabbt om själv. Självklart jättetrött på morgonen men vaknar ändå kl 5.50...och skriker! så vi har fått tidiga mornar också!!! igår var det 5.30!!!
till saken är också att nu på lunch så blev han också arg/,lessen (?) när han skulle gå och lägga sig, så han skrek några min i sängen innan han somnade. Och det händer ALDRIG!!!!
Jag vet inte vad som händer och vet inte hur jag ska göra?! tror ni han blev rädd för sängen pga att jag tog upp honom? han kurades när han var 6 mån och sen har det funkat bra, så vi har inte behövt ramsat så mycket för han har somnat om själv. vi ramsar bara när vi lägger honom. Har vi blivit för slöa?
sen tycker jag att han har blivit så gnällig. Han drar i mig hela tiden. Gråter när jag hämtar honom från dagis, vill inte vara med pappa utan det är bara jag som duger. Dagis personalen kände inte igen honom för han är alltid så glad och positiv. Med mig tycker jag bara att han är gnällig!? Det känns inget roligt för det känns som om det kanske är JAG som gör fel???????????
Jag behöver tips och hjälp! Kännner mig som en urdålig mamma!!!