Nej, ingen bantning av lilla 7-veckorskillen blir det

.
Nu börjar det bli dags för schema snart och att utgå ifrån är hur hans dagar ser ut idag. Gårddagen får stå som exempel:
08.00 Vaknar och grymtar. Skriker aldrig till på morgonen utan förutsätter på det iskalla sätt som blivit hans kännetecken att han kommer att få mat bara han visar tillräckligt tydligt att han har vaknat

. Äter 160 ml inom 45 min (äter sakta och vill gärna titta på allting i vardagsrummet medan han käkar). Får en ren blöja och rena kläder innan han får sitta med sin pappa när vi äter frukost.
09.00 Äter 40 ml till och läggs sedan på en filt på vardagsrumsgolvet. Vänder sig några gånger och varje håll och tittar sedan på medan jag dammsuger
09.30 Skriker till, rejält. Blir förbannad för att han inte kommer framåt. Hans främsta mål i livet just nu förutom att få mat är att kunna ta sig framåt. När filten glider undan skriker han i protest och blir den här dagen ännu argare när pappa tar upp honom. Pappa lägger ner honom på golvet igen och försöken till att ta sig framåt fortsätter utan större framgång tills kl
10.00 Promenaddags. Läggs i vagnen på mage och somnar snart. Vi går och handlar
11.30 Matdags igen. Hinner skrika upp sig lite medan jag fixar med ersättningen, men lugnar snabbt ner sig och äter 150 ml
12.00 Mamma är trött och vill vila. Lillkillen ligger på mammas mage i en halvtimme
12.30 Äter 50 ml till och ligger sedan och underhåller sig själv på i soffan. "Pratar" glatt med allt man kan tänkas ha någonting att säga till, den här gången mestadels en röd plastblomma
13.00 Sitter i pappas knä medan han sitter vid datorn
13.30 Läggs i vagnen för att sova
15.00 Vaknar och vill ha mat. Äter nästan 200 ml på en gång. Vi får besök av några vänner som vill hålla i lillkillen, som smajlar upp sig rejält och charmar hela högen
16.00 Sitter i bilen påväg till tennisklubben där mamma och pappa ska spela en omgång tennis. Väl framme får han sista slurken ersättning och sitter sedan i mammas knä medan pappa spelar en match med en kompis
17.00 Somnar punktligt i vagnen. Jag får vagna några gånger då han vaknar till, men han lugnar sig snart och sover sedan medan mamma och pappa spelar sin match
18.45 Kommer hem alldeles lagom till kvällsmålet. Äter 200 ml inom 45 min. Sitter i soffan och "ser på TV" med mamma. Är trött och lite grinig, men blir glad av sin speldosa som han ligger och lyssnar på i en kvart. Får kvällsbadet, en pyjamas och äter 60 ml till.
20.30 Somnar direkt han läggs i spjälsängen. Jättetrött idag.
01.00 Vaknar och äter 135 ml, får en ny blöja
04.30 Vaknar och äter 135 ml, behöver ingen ny blöja denna gång
08.30 Får väckas för dagen
Som ni ser sover han ännu inte 6-timmarsnatt, vilket beror på att jag inte kan sova i samma rum som sonen (har haft sömnsvårigeheter halva livet) och hans pappa inte har vågat sig på att försöka vagna/buffa honom så att han somnar om. Dock är vi jättenöjda med hur dygnet ser ut trots allt och sonen verkar må prima.
Någon som har ett förslag på schema inför 2-månadersdagen? Det här är en morgontrött kille som ogärna börjar dagen innan 08 och som ofta har en gringhetsperiod framåt kvällen. Inga svårigheter att vara uppe 2 timmar, snarare svårt att somna efter 2 timmar emellanåt.