Hoppas att ni kan se med andra ögon på vårt nattliga bekymmer sedan ca en vecka tillbaka.
Min egen hjärna är som en gröt numera
Vår lilla Tuva 9½mån har sovit gott hela nätter från att hon var ca 3-4 månader.
Nu senaste veckan har hon börjat vakna kl 02 varje natt och gråter/gnäller och skriker omvartannat till ca 04 då hon äntligen somnar om.
Nu orkar vi bara inte mer
Första nätterna stod jag på mig och gick inte in, utan ramsade utanför. Men Det hjälper oftast inte alls, jag har inte fått till detta med ramsningen särskilt bra för den "tar" sällan.
Men det känns ända bra att ramsa eftersom hon då hör att jag finns i närheten.
Hon har inte somnat om utan sitter/står i sängen och gråter eller gnäller. hon är oftast inte jätteledsen så hon skriker så där hjärtskärande.
Hon kan helt enkelt inte komma till ro. Senaste nätterna ha hon börjat väcka storebror som ligger i samma rum så jag har blivit tvungen att gå in och lugna honom som undrar varför Tuva är ledsen och det har ju inte gjort saken bättre. Tuva börjar ju då skrika värre än någonsin och i natt (efter att sambon gett upp och gått upp
Sedan vaknar hon igen kl 6.15 och skriker igen till 6.45 då jag ger upp igen. Hade ju redan släppt in stora vargflocken under natten.
Så nu sitter jag här med grus i ögonen och vill ha ett stut på detta!!
Jag vet inte hur jag ska göra, min plan hittills(förutom i natt) har varit att inte göra något alls, bara ramsa nån gång men det hjälper ju inte. Hon skriker i två timmar ändå.
Mycket tacksam för hjälp med detta!!!
Ha en bra dag! Mvh Bitte.