En tremånaders middagsvärdinna

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Miani

En tremånaders middagsvärdinna

Inlägg av Miani »

Igår var en kompis till min man här på middag. Mat skulle fixas och lilltjejen på tre månader var förstås med och rörde i grytorna med hjälp av mamma. Det är något hon just har fått börja med, från att "bara" ha suttit brevid och tittat. Mycket uppskattat! Det är så spännande att man börjar sprattla och ha sig så mamma får vara mycket försiktig!

När gästen kommer får lilltjejen sitta med vid bordet i en babysitter, vilket leder till protester - hon ska förstås sitta med vid bordet! Påpassligt nog har mamma redan ätit upp, så ett knä är ledigt. Det är väldigt fascinerande att med runda ögon och gapande mun titta på när alla äter färgglad thaimat! Nu kan så värdinnan (lilltjejen) konversera middagsgästen med joddlande och tjut! :D Gästen tycker detta är riktigt trevligt och svarar belevat samt gör roliga grimascher (stavas det så??) åt värdinnan. Åt detta skrattar hon så till den milda grad att hon kräks lite. Mamma byter kläder på värdinnan och lägger henne till sängs varpå hon strax somnar efter att ha legat och talat ömt till sin tygkatt en stund. En sån lyckad middagsbjudning, undra på att värdinnan däckat! :D

Gästen säger till maken att han tycker vi ser ovanligt pigga och fräscha ut för att ha småbarn. "De flesta går ju på knäna och ser ut som sju svåra år!" Han tycker också att middagsvärdinnan verkar ovanligt alert och skarp för sin späda ålder istället för att bara "ligga som ett paket som andra bebisar gör". Jo, men jag tror det blir så när man har haft turen att snubbla på Annas social delatighets-metod, provat den och sett att den fungerar och får ens bebis att bli såå nöjd och glad! :D Jag är nu lite besatt av detta och är nog lite tjatig när jag talar om vår lilla dam med andra. :lol: Gissa vad jag kommer att rekommendera för min kompis som också får sitt första barn snart...? :wink:

Tack för mig! :D
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej och välkommen Miani :D :!:

Visst är det härligt när barnen är en sån enorm glädje och tillgång, inte en belastning som det verkar vara för många...
Såklart du känner dig lite frälst nu, när du ser vilket härligt resultat då får med din dotter :!: Och härinne (på forumet) finns ju resten av sekten :wink:
Pussa värdinnan på näsan :!:
Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
kokos

Inlägg av kokos »

Å vad underbart! Tack för att du delade med dig :D
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Välkommen till forumet Miani! :D

Vilken ljuvlig läsning,

Tack! :wink:
/Fjällmor
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"