funderar på att ändra mat o sovrutinerna för min pojke på 13 månader...
så här ser en vanlig dag ut för minstinget:
ca 6.00-6.30 vaknar o äter gröt
9.00 välling o sovstund i en timma
12.00 lunch
13.30-14.00 välling o sovstund till 15.00
16.30 middag
19.30 välling o nattning
då vi innan lagt bägge barnen, 4 år o 13 månader, kl 19 känns nattning nu vid 20 så sent. men minstingen sover bara till runt 6 på morgonen o vi alla behöver ju vår nattsömn.
så igår lage jag lillen kl 19 o han smaskade gladligen i sig vällingen innan han somnade en 10 min senare. men han vaknadekl 5 isället villket jag nästan väntade mig men hoppades väll på 6 som vanligt.
då min store pojke va runt 1 sov han endast en gång per dag o d funkade bra för oss o han sov länge sammanlagt på natten. önskar detta nu oxå då stora pojken har svårt att sova länge då lillebror högljudt bara blir så överlycklig över att få vara vaken o vill att ALLA ska vara vakna m honom
för att återgå...
han fick välling i sängen då vid 5 o sedan somnade han om till 7.50 då storebrorväkte honom.
vi åt frukost strax efter 8 o så gav jag minstingen lunch 11, humöret var på topp villket gladde mej mycket då jag trode att han skulle bli "gnällig" för att jag tagit bort sovstunden där på morgonen.
12.45 fick han välling o lades sedan i sängen. d tog dock lite längre tid innan han somnade men d gick bra iallfall...
tänkte sedan att han skulle få sova till 14.30 för att vi sedan skulle äta middag vid 16-16.30.
nattningen skulle då bli 19.00 idag igen o förhoppningsvis så skulle han vakna runt 6 som vanligt lr senare men d e kanske o hoppas på för mycket.
så ett nytt shema skulle se ut så här:
5.00 välling för att sova till
8.00 frukost
11.00 lunch
13.00 välling o vila till 14.30
16.00 middag
19.00 välling o nattning
finns några invänningar på nått av scheman som jag har haft lr vill ha?!
vill ju som sagt att vi alla skall ha längre nattsömn...
ela m barnen
-02 o -05 barnaboksbarn sedan våren -06