Efter en bättre vecka så är läget inte kul idag

Nu måste jag skriva HUR han egentligen äter för jag bryter snart ihop. Idag har vi hittills fått i honom 330 ml, så illa har det aldrig varit även om det var snudd på likadant igår. Dagarna innan har han varit uppe i 500-600 vid den här tiden på eftermiddagen. Såklart är han inte så glad idag...
Överfokuserar jag på millilitrar? Nätterna funkar ju helt acceptabelt men herrns daglurar är miserabla. Sover 45 min - 60 min och sedan är det ständiga uppvak resten av luren. Svarar omgående på vagning men den är uppenbarligen verkningslös för att sova vidare.

Därför vet jag inte vad som är isolerade sömnproblem eller vad som är sömnproblem relaterade till mattrassel.

Eller mattrassel p g a sömnproblem kanske
Vi följer tipsen för " mkt små mattrasslare" till punkt och pricka! Vi HAR överkoncentration kring maten, det måste jag medge (oundvikligt!), annars skulle jag ljuga men vi försöker åtminstone AGERA enligt tipsen med attityd.
Men idag tar han inte emot maten! Kan det bli så att vi trugar honom så att han helt enkelt vägrar äta därför (inom 1,5 tim)?
Om han inte tålde ersättningen eller var sjuk på något annat sätt skulle han väl kräkas? Kräks gör han företrädesvis på kvällen när han försöker hämta in dagsförlusten av mat. Förvisso kan det bli en större mängd men det känns inte sjukligt om jag ska gå på intuitionen.
Vet att han äter för mycket sent på dagen och under natten men SÅ HÄR lite kan han ju ändå inte ska äta på en hel dag?! Det går ju inte att hämta igen på kvällen utan att han kräks upp det mesta.
Har ännu inget spikat schema, han är svår att hålla vaken mer än 1,5 timme så det blir oftast 1,5+2 tim. Ett em-pass lyckas vi med 2 tim vakentid och sista kvällspasset oftast 2,5 tim.
Standardmodellen jobbar vi alltså efter men vi vill ha bättre APTIT och vi vill ha bättre sömn på dagtid

Jag skulle vilja fördela hans mängd bättre över dagen. Som det är nu känns det som hans matlust dyker upp sent på eftermiddagen och att han också tankar en hel del vid nattslurken. Har funderat i banorna över att skippa 03.30-målet bara för att han ska ha aptit på morgonen/fm.
Kan det vara något eller är han för liten? Han får sin nattslurk - som numera liknar ett helt MÅL - mellan 23.30-00.00. Han är inte ett dugg hungrig kl 7

Hur ska vi nå 4 timmar mellan målen - om det nu är det som krävs för att han ska äta bättre - när han inte går att hålla vaken mer än 1,5 timme (sover inte mer än 45 minuter

om han fick bestämma själv)?
Vi har som sagt STORA problem med dagslurarna så mer än 2 timmar sömn på den korta vakentiden blir svårt tror jag även om sömn föder sömn och jag VET att han sover alldeles för lite. Har hittills aldrig sovit mer än 14 tim/dygn.
Våra dagar ser ut ungefär så här, ej spikade:
"Sova" betyder inte mer än 45 min sömn och sedan gruff, bök, och påminnelse-vagningar. 1 lur per dag kan funka skapligt.
Inom parentes anger jag hur han åt IGÅR som inte var någon exemplarisk dag i matuppförande. Idag är ju ingen idé att nämna ens.
07.00 morgon (110 ml)

Uppträder inte ett dugg hungrigt. Måste trugas envist.
08.30-10.30 sova

Vagning till och från efter 45 min (Blir kanske 1,5-tim sen då han äter så lite på morgonen)
10.30 mat (180 ml)
12.30-14.30 sova

Vagning till och från efter 45 min
14.30 mat (165 ml)
16.00-18.00 sova

Vagning till och från efter 45 min
18.00 mat (120 ml)
19.15 sova 20 min
21.00-21.30 sova natt efter mat och bad (260 ml) Kräks modell större ofta.

Somnar oftast själv och sover sen som en stock!
23.45 nattslurk (120-150 ml)

Sover jättebra!
03.30 nattmål (100-120 ml)

Somnar om själv, påminnelser behövs ibland från 05.30-07.00

1 liter eller drygt det uppdelat på dagens mål. Innebär det DYGNSbehov för en sån här liten (ej dagsbehov)? Ursäkta om jag är trög ](*,)

Viktkurvan på BVC pekar spikrakt uppåt men jag skiter i deras kurvor om han inte är nöjd (som idag) och inte sover som han ska/borde.
MEN för att skona vår mentala hälsa så funderar jag nu på att helt sonika strunta i antal ml/gram, mata enligt standardmodellen och är han hungrig övrig tid (inkl natt förutom nattmål) så serveras INGET! Varning för (djupare

) vagningsträsk antagligen - till dess att herrn behagar äta. Vad tycks
Usch det blir så långt...ingen orkar säkert läsa.

Och ännu längre i centimetrar blir sedan forumet gjordes om. 8)

Det växer f-bannat dåligt i rabatten som odlar tålamod.