RAPPORT NATT 3
Kvällen och natten blev lugn. Vaknade till 20 och 22 men ramsade henne tyst. Sen var det lungt till 07 imorse då jag gick för att väcka henne

. Själaglad för det.
MEN, hon vaknade upp med snor i hela ansiktet, röda ögon samt feber. Minder kul

.
Provade också att låta henne sova i sängen under middagsluren för första gången under kuren. Somnade och blev tyst på första ramsan. Vaknade dock upp efter 40 min, och ville inte somna om. Fick henne någolunda tyst fram tills det var dags att ta upp henne efter 1 1/2 timma. Vet inte vad det berodde på. Kanske febern, kanske ovan att sussa middag i sängen, eller bara det att hon var hungrig. Hade inte ätit många tuggor till lunch.
Nu ikväll gick det galant att lägga henne. La sig själv tillrätta och jag ramsade mig ut med EN vers

. Men hon vaknade igen 19.30 och var jätteledsen. Malramsade för att få henne tyst. Funkade i 15 min sen var det dax igen. Känns inge vidare att inte gå in till henne. Mitt mammahjärta längtar efter att få ta upp henne och trösta henne men lägger band på mig själv. Hon är verkligen jätteledsen. Hon har en lång bakgrund med svår astma i samband med infektioner och jag är rädd för att det skall ske igen. Suck...
Får väl kanske ta till buffningen ikväll som kristilldelning om hon fortsätter. Vet inget annat råd. Hör nu till saken att jag lät henne somna på sidan eftersom hon la sig själv så och inte på mage. Sov alltid på sidan innan kuren. Kan det ha betydelse tro

. Har även varit tvungen att höja huvudändan lite pga allt snor som rinner.
Ja, vi får väl se vart denna natt bär av

Ska jag låta henne sova mer imorgon om hon fortfarande har feber och är trött eller skall jag hålla mig till 1 1/2 tim vid lunch???
Sagalinda:
En grej som jag reagerade på var att du skrev att du lägger ner henne i sängen med ramsan och sedan ramsar dig ut. Ramsa ska du bara göra när du går ut, inte när du lägger ner henne. Ramsan ska tala om att hon ska sova eftersom inget annat händer, och därför ska den inte sägas innan hon verkligen har de rätta förutsättningarna för att sova - det vill säga när du går ut ur rummet.
Lusläste Sova hela natten-boken igår vid läggdax och jag hittade faktiskt stycket där det stod så.
s.39, längst ner, sista meningen under rubriken NU KÖR VI! 1. Beskedet:
"Medan du pappa (säger vi) ni i vanlig, vänlig ton drar godnattramsan en första enkel gång som introduktion, lyfter/lägger du barnet platt ner på mage utan att darra på manchetten."
Kanske är jag som missuppfattat allting bara. Trodde man skulle göra så vid varje sänggående, men antar att det bara är den absulut första natten man introducerar kuren, eller????

En annan fundering jag har är att jag läste att aptiten skall bli bättre. Vet inte om det kan bero på förkylningen men jag har inte sett några tendenser alls att hennes aptit skall ha blivit bättre. Snarare åt det sämre. Skyller på infektionen så länge...
Tacksam för synpunket på mitt agerande. Både ros och ris tas tacksamt emot. Vi lär hela dagarna för tillfället, och varje läggning är sig ett spänningsmoment. Nu för tiden ser jag fram emot att få lägga henne. Förr kunde jag gladeligen ha städat hela lägenheten för att få slippa. Tänk vad det svänger. Räknar kallt med ordentliga bakslag men har dock inte tappat tron eftersom kuren hittils har varit helt oslagbar. Mannen är helt lyrisk

. han som nästan fnyste åt mig när jag gav det på förslag.
Återkommer med info om natten.
Kramar till alla superhjältar där ute

Mamma till Tilde född okt-03 och Engla född maj-05. Kompismamma till Madeleine född 92.
Jag älskar Er mina änglar, från topp till tå och rakt igenom.