Eftersom vi är några som väntat samtidigt tar jag mig friheten att skriva en ny tråd. För äntligen kom Lillebo. Jag slapp vänta lika länge som er Mindy, T.P, elin sofia m fl men det var likväl ett "äntligen".
Vaknade på natten för toabesök och konstaterade att vattnet inte gick den här kvällen heller. Väl tillbaka i säng vid 03.45 fick jag en svag värk, som snabbt tilltog i styrka men bara 8 min emellan. Efter bara 45 min visste jag att "this is it". Det hade ju startat några dagar tidigare på samma sätt men avstannat.
Ringde BB och talade om att vi var på väg. Hann iväg precis innan storebror vaknade. Mormor har ju varit här ett tag...
Kom in 06.30 och var 5 cm öppen och fick stanna.
Är fortfarande i rejält rus eftersom det faktiskt blev lika med min drömförlossning. Noll smärtlindring, total kontroll på värkarbetet tack vare profylaxandningen och avslappning, fullt stöd av mannen, en underbar barnmorska som knappt behövde göra någonting. Inväntade "jag vill dra hem"-känslan som faktiskt inte infann sig förrän första krystvärken slet tag. PANIK!
Så annorlunda mot förra gången som innebar bristningar, lillen mådde sådär, ingen kontroll och taskig service av barnmorskorna.
Hade inte övat eller fått till lättandningen alls innan men det bara funkade. Fantastiskt otroligt.
Nu måste jag läsa i kapp om vilka av er som fått era efterlängtade småttingar i famnen.
Varma hälsningar
Carin
Ps. Vill någon fråga något så kör på!