Vet inte riktigt hur jag skall formulera detta så det inte blir fel. Blev så påhoppad när jag råka skriva om detta på Familjeliv så jag trodde jag minst sagt slått ihjäl ngn.
Så här är det, min 4 veckor gamla son är som spädbarn är runt 4 veckors ålder (har jag hört o tror även så själv). Han äter o sover när han vill som det är nu. Vill gärna försöka införa standardmodellen "i lugn o ro" som Anna Wahlgren så snällt skrev till mig. Men vet inte hur jag skall göra.
När jag försökte i ngr dagar att pröva så gick det inte eftersom han vill vara vaken längre o då överstiger varje "pass" de där 1.5 timmarna som äta, rap, äta, sköta, umgås, äta, rapa, somna-inslurk tar. Sedan vill han inte heller sova 2.5 timmar/ gång utan det kan bli allt ifrån 45 minuter till 3 timmar beroende på. Små barn har ju oftast mer ytlig sömn en vi har o där av vaknar de oftare.
Sedan till situation 2 (vill inte kalla det problem eftersom han trotts allt är liten ännu o mkt väl kan ändra på detta själv inom sin tid). Men han somnar oftast mellan 20.30-21.00 på kvällen efter sin sista vaken tid o ätning sedan sover han alltid nästan precis 3 timmar vaknar alltså runt 23.30-00.00 o äter o somnar sedan om, vaknar vid runt 01.30 äter o somnar om men sedan vid 3.30-4.00 vaknar han äter o sedan sover han inte gärna mer en 45 max åt gången. Ända gången han sover längre är om han får sova bredvid mig o då sover jag inte kanon bra givetvis.
Att detta på går nu är jag som sagt inte orolig över eller så men undrar är det normalt att små bebisar sover så här o gärna vill sova bredvid en för att de är behov av närhet? om inte vad beror det på?
Hur gjorde ni för att få igång standardmodellen? o vad är era tankar om hans sätt att sova?
Tusen tack för er tid o jag hoppas ni förstår vad jag menar.